י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש לשלום השוטרים

המפקד לשעבר דורש: תאסרו הפגנות ברחבי הארץ

"מתוך דאגה לחיי השוטרים והקצינים", שיגר מפקד מג"ב לשעבר מכתב לראש הממשלה ולשרים לביטחון פנים והבריאות בבקשה שיאסרו הפגנות ברחבי הארץ; "המגע הפיזי הקרוב מסכן את השוטרים, המפקדים והמפגינים - כאחד"

המפקד לשעבר דורש: תאסרו הפגנות ברחבי הארץ
שוטרים בתל אביב. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד במפלגת 'כחול לבן' רואים בהפגנות ערך קדוש, וקראים לממשלה שבשום סיטואציה לא תאסור הפגנות כחלק מהחלטותיה לצמצם התקהלויות, מפקד משמר הגבול לשעבר, ניצב בדימוס משולם עמית, קורא דווקא לשרי הממשלה ולעומד בראשה לאסור קיום הפגנות בכל רחבי הארץ, וזאת מתוך דאגתו לבריאותם של שוטרי מג"ב שנאלצים להתחכך במפגינים שאולי חולים בנגיף הקורונה ועלולים להדביק אותם.

"כמי שהיה מפקד משמר הגבול וראש אג"ם במטה הארצי במשטרת ישראל, אני פונה אליכם מתוך דאגה לחיי השוטרים והקצינים", כף כותב עמית במכתב ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולשר הבריאות יולי אדלשטיין. "על פי מיטב השיקול המקצועי שלי, יש לפעול באופן מיידי לאסור על קיום הפגנות מכל צד שהוא, לאחר שמתברר שבשעת ההפגנה לא ניתן למנוע חיכוך בין המפגינים לשוטרים".

לדבריו: "על פי הניסיון שנצבר, אי אפשר למנוע את המגע בין השוטרים למפגינים הדבוקים זה בזה בהפרות סדר, והמגע הפיזי הקרוב מסכן את השוטרים, המפקדים והמפגינים - כאחד".

במידה והממשלה כן תחליט לאשר הפגנות, אזי מציע הניצב בדימוס: "להגביל את מספר המשתתפים ל-20 איש, כפי שנקבע לגבי התקהלויות לצרכים אחרים".

"אני תובע מכם לראות מול עיניכם ודאגתכם, גם את משפחות השוטרים ומשפחות לוחמי מג"ב שעלולים להיות ב'מעגל ההדבקה השני'", כותב מפקד מג"ב לשעבר לסיום.

גורמים ב'כחול לבן' אמרו אמש ל'חדשות 12': "לא נסכים שהמגבלות ייפגעו בזכות ההפגנה". שר המשפטים אבי ניסנקורן מבכירי צמרת המפלגה הבהיר כי "גם אחרי הסגר - הגבלת זכות ההפגנה לא עומדת על הפרק".

 

הפגנות אלימות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד