י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
'מנייני החצרות' שבים

הניצב החרדי שמונה לגשר נכנס לפעולה: "להחמיר בפיקוח נפש"

ניצב בדימוס אריק יקואל - מי שמונה לראש הצוות המייעץ לשר לביטחון פנים אוחנה בנושא הציבור החרדי, פונה בשעות האחרונות טרם כניסת השבת לציבור המתפללים ומדגיש כי לאור המצב הוחמרו ההנחיות: "יש להעדיף תפילה במקומות פתוחים, ולהימנע מתפילה במנין שאינו שומר על ההנחיות"

הניצב החרדי שמונה לגשר נכנס לפעולה: "להחמיר בפיקוח נפש"
אריק יקואל צילום: חטיבת דוברות המשטרה

ניצב בדימוס אריק יקואל, מי שמונה לראש הצוות המייעץ לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בנושא הציבור החרדי, פונה היום (שישי), טרם כניסת השבת לציבור המתפללים וקורא לשמור על ההנחיות, במטרה לגדוע את שרשת ההדבקה.

יקואל פונה לציבור המתפללים בבתי הכנסת לקראת שבת ומדגיש כי לאור המצב, הוחמרו הנחיות משרד הבריאות. "על פי ההנחיות החדשות שנכנסו לתוקף היום, מותר לקיים מניינים בתוך בתי הכנסת תחת מגבלה של עד 10 אנשים בלבד. כאשר במרחבים הפתוחים ההתאספות מותרת עד 20 אנשים.

לדבריו, "גם הפרדה בתוך בית הכנסת באמצעות מחיצות, יריעות ניילון וכדומה אינה משנה את ההנחיה ואינן מתירות התכנסות של יותר מעשרה מתפללים במקום סגור"

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', על רקע גל האלימות כנגד החרדים מצד המשטרה ובעקבות התיעודים המזעזעים שמופצים בשבועות האחרונים, התקיימה שיחה בין השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לבין ראשי הסייעות החרדיות - השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וחבר הכנסת גפני, הושגו סיכומים על מינויים במשטרה שישימו קץ להתנהלות המשטרתית כנגד הציבור החרדי. לאחר מכן הורה השר אוחנה כי שני קצינים חרדים המשרתים במשטרה יעמדו בקשר רציף ויתווכו בין הציבור החרדי לבין בכירי המשטרה.

כעת, לאחר שמונה לתפקיד, קורא יקואל להחמיר בהנחיות משרד הבריאות כיוון שמדובר בפיקוח נפש. "מי שיכול, יעדיף להתפלל במרחבים הפתוחים. כמו כן, יש להימנע מתפילה במניין שאינו שומר על כללי הבטיחות".

יקואל מוסיף, כי "בשעה זו ובעיצומם של ימי בין המצרים עלינו להתחזק בשמירה על בריאותנו ועל שלומם של היקרים לנו ולהרבות תפילה לשלום עם ישראל והעולם כולו".

אריק יקואל קורונה הגבלות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד