י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אנו עוסקים בדיני נפשות"

אוחנה תוקף את מנדלבליט: "אינך לוקח ברצינות את האיומים על חיי נתניהו"

על רקע ההסתה החמורה בתקופה האחרונה כנגד רה"מ ובני משפחתו ברשתות החברתיות, פנה היום (שישי) השר לביטחון פנים אוחנה ליועמ"ש מנדלבליט במכתב בו הוא דורש את התייחסותו לקריאות החמורות: "מדובר באיומים מפורשים, נדמה כי אתה פועל בשיטת או אני או הוא" 

אוחנה תוקף את מנדלבליט: "אינך לוקח ברצינות את האיומים על חיי נתניהו"
אמיר אוחנה/אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אוחנה תוקף את מנדלבליט: "אינך לוקח ברצינות את האיומים על חיי נתניהו"

על רקע ההסתה ברשתות החברתיות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו, פנה היום (שישי) השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במכתב, ובו הוא דורש להתייחס במלוא הרצינות לנושא.

אוחנה מלין על המכתב שהשיב לו היועץ המשפטי לממשלה בעקבות ההסתה נגד נתניהו ובני משפחתו: "ממכתבך הזחוח, עולה כי אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו".

במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה כותב אוחנה, כי "נדמה בעת האחרונה שאתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה, בבחינת 'או אני או הוא', כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות (דוגמת התערבותך למניעת אפשרותו של רה"מ לקבל מימון להוצאות המשפט שכפית עליו – כשאתה בניגוד עניינים מובנה בהיותך המאשים והתובע המבקש להביא להרשעתו)".

כזכור, בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, פנה השבוע באמצעות עורך דינו עמית חדד ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בטענה כי הוא עובר מסע איומים ברשת במהלך התקופה האחרונה. באותו מכתב מצרף נתניהו צילומים מתוך הרשתות החברתיות בו נראים האיומים כלפיו.

במכתב הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, כותב עורך דין עמית חדד, כי "מזה תקופה ארוכה סובל נתניהו הבן מבריונות רשת בצורה החריפה והחמורה ביותר שיש".

באחת התמונות שצירף נתניהו, נראה אחד הגולשים כותב ברשת החברתית טוויטר: "יאיר נתניהו כדאי לך להעיר את אביך לפני שזה סופך". בציוץ אחר כותב אותו גולש, "אני יבוא לביתך ואשבור לך את העצמות בשידור חי אחרי שאשתחרר מהמעצר".

כעת, כותב השר אוחנה ליועמ"ש, כי "בנושא שבנדון, אנו עוסקים בדיני נפשות, במובן הכי מילולי: בזירה הציבורית הסוערת ממילא, נשמעים כיום קריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו".

לטענת השר לביטחון פנים, אלה הן קריאות בוטות ומפורשות, להבדיל ממה שקרוי "ההסתה שקדמה לרצח רבין". אין המדובר במשל ולא ברמז – אלא באיומים מפורשים, ולעיתים גראפיים – על חייו. "ולא אחזור על התיאורים שפירטתי במכתבי הקודם".

"בנוסף", כותב אוחנה, "על פי הפרסומים השבוע, אדם בשם "איתן עידו", אחד ממשתתפי ההפגנות נגד רה"מ פרסם בקבוצת ווטצאפ כי 'כל אחד מהמפגינים מוכן להיות הקורבן למען המדינה ולהיות היגאל עמיר והמוציא לפועל של חיסול הביבי אדם אחר בשם "מנשה עופר" כתב: "וואלה צודק, צריך להוריד את ביבי כמו שהורידו את רבין...".

השר אוחנה מציין כי רק אתמול תועד מפגין ברחוב בלפור אומר מפורשות לאחד מתושבי השכונה שילדיו אינם מצליחים לישון מזה חודש: "לא רוצים אותו, את ביבי. אתה לא יכול לחסל אותו? אתה לא יכול לחסל אותו?".

אמיר אוחנה יאיר נתניהו איומים הסתה לרצח בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד