י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אין זה מתפקידך"

עימות בצמרת: נתניהו ג׳וניור תקף - מנכ"לית האוצר הגיבה וננזפה

בסיעת הליכוד ממשיכים לתקוף את ראש אגף התקציבים שאול מרידור על התערבותו בתכנית המענקים שהציג נתניהו • היום (שבת) יצא גם בנו של רה"מ - יאיר למתקפה בפוסט ברשת, כאשר הוא מכנה את פקידי האוצר כ"מחבלים בכספים" • מנכ"לית האוצר יצאה להגנת מרידור וננזפה ע"י השר כץ

עימות בצמרת: נתניהו ג׳וניור תקף - מנכ"לית האוצר הגיבה וננזפה
שאול מרידור צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עימות חריף בצמרת המדינה, כאשר בליכוד ממשיכים במתקפה כלפי ראש אגף התקציבים שאול מרידור, כשהיום תקף יאיר בנו של ראש הממשלה את מרידור, יצאה מנכלית משרד האוצר להגנת מרידור וננזפה על ידי שר האוצר ישראל כ״ץ.

יאיר נתניהו, כתב היום פוסט ברשת באינסטגרם בו הוא יוצא למתקפה כנגד אנשי האוצר, בפוסט הוא כותב: "האמת היא: שפקידי האוצר "מחבלים" ולא מעבירים את הכספים לעצמאים ולאזרחים כדי להתסיס את העם". הוא מציין ומוסיף כי "מדובר בהסתייגות של פקידים נגד מדיניותו של נתניהו!".

בתגובה, מנכלית משרד האוצר קרן טרנר הגיבה להאשמות וכתבה בטוויטר: "קשה לי מאוד להשאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות - תפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית".

טרנר הוסיפה כי "גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור, עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר. כך היה וכך נמשיך לעשות".

טרנר הוסיפה להגן על פקידי האוצר וטענה כי "התמודדות מוצלחת עם המשבר הכלכלי ועם התקופה הזאת שלא ידענו כמוה, מחייבת בראש ובראשונה אמון ויושרה - הציבור מצפה זאת מאיתנו עכשיו יותר מתמיד. והעבודה רבה. יש לנו תוכנית כלכלית להוציא לפועל ולעדכנה ככל שיידרש, יום יום. שבוע טוב והרבה בריאות".

בתגובה נמסר כי שר האוצר ישראל כ"ץ נזף במנכ"לית משרדו קרן טרנר על כך שהגיבה לתקשורת בנושא המתקפות על פקידי האוצר מבלי לקבל את אישורו המוקדם. "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני", נמסר מלשכת שר האוצר כ״ץ.

מי שיצא להגנת מנכ"לית משרד האוצר היה שר הרווחה איציק שמולי שכתב בתגובה לדבריה של טרנט "עמדה אמיצה ונכונה". לדבריו "כנראה שלא יכולתי לבקש לעצמי יריב אידיאולוגי עיקש יותר משאול מרידור וחבריו לאגף התקציבים, אבל גם כשיש התנגשויות וויכוחים קשים ברור לי שהאמת המקצועית היא שמנחה אותם והם פועלים במסירות כדי למלא את חובתם. אסור בשום אופן שמקצועיותה של הפקידות תהווה עילה לעריפת ראשה".

מרידור אגף התקציבים ישראל כץ יאיר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד