י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסתערו על המחסומים

בצל ההגבלות: מחאות סוערות בירושלים ובת"א • צפו

אלפי מפגינים יצאו הערב לשורת מחאות ברחבי הארץ, בעקבות המשבר הכלכלי  ונגד ראש הממשלה נתניהו • בתום המחאה מול מעון ראש הממשלה, חלק מהמפגינים מנסים כעת לחסום את כיכר פריז, כוחות משטרה גדולים פועלים במקום

בצל ההגבלות: מחאות סוערות בירושלים ובת"א • צפו
המהומות בירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ברקע החמרת ההגבלות וצמצום פעילות המשק, הערב (מוצ"ש), חזרו המחאות ברחבי הארץ, בדגש על רחוב בלפור בירושלים, מול מעון ראש הממשלה, לשם הגיעו אלפים למחות נגד ראש הממשלה נתניהו, ונגד המצב הכלכלי. חלק מן המפגינים הסתערו על המחסומים המגנים על המעון והתעמתו עם השוטרים. 

בתום ההפגנה מול מעון ראש המממשלה, יצאו המפגינים לכיוון כיכר פריז בבירה וניסו לחסום את התנועה במקום. כוחות גדולים של משטרה בראשותו מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, מנסים לפזר בכוח את המפגינים, באמצעים לפיזור הפגנות.

מהמשטרה נמסר, כי קבוצה של מפגינים הגיעו אל צומת הרחובות בן צבי / בצלאל, וחסמו את התנועה במקום. כוחות המשטרה שפעלו במקום, פיזרו את המפגינים והדפו אותם חזרה לכיוון צומת כיכר פריז.

בתוך כך, המשטרה עצרה 2 מפרי סדר שניסו להסית ולהתסיס את שאר המפגינים.

המפגינים באזור צומת כיכר פריז ניסו לצאת בתהלוכה לכיוון מרכז העיר תוך שאחד מהם נצפה כשהוא מניף דגל אש"ף ככל הנראה במטרה להתסיס, והוא הורד. כוחות המשטרה הפרוסים במקום, מנעו את קיומה של התהלוכה.

במקביל, גם לפארק צארלס קלור בתל אביב הגיעו הערב אלפי אנשי מחאת הדגלים, למחות נגד ראש הממשלה וקוראים להתפטרותו. 

מדוברות המשטרה נמסר כי "בשעה זו יצאו עשרות מפגינים ממתחם הארוע ירדו לכביש וחסמו אותו. כרגע המפגינים חוסמים את ציר הרברט סמואל. המשטרה קוראת למפגינים להישמע להנחיות השוטרים ולהימנע מהתנהלות הפוגעת בשלטון החוק."

התנהלות זו של המפגינים חורגת מתנאי הרישיון של המחאה ועל כן אינה חוקית ופוגעת בסדר הציבורי.

המחאות הערב מגיעות לאחר הפגנת הדגלים השחורים שהתקיימה השבוע בירושלים ויצאה משליטה. המחאה, שהחלה מול מעון ראש הממשלה, הידרדרה במהירות להפגנה אלימה במהלכה גרמו המפגינים נזק לרכוש, חסמו את ציר הרכבת הקלה ואף תקפו באלימות שוטרים ועיתונאים. העימותים בין המפגינים לשוטרים, החלו לאחר שחלקם ניסו להפיל את המחסומים של מעון ראש הממשלה. ‎חלק מהמפגינים נצפו משליכים ביצים וחפצים נוספים לעבר השוטרים. המשטרה ניסתה, ללא הצלחה ממשית, למנוע את הפרות הסדר מול מעון ראש הממשלה באמצעות כוחות גדולים שהוזעקו למקום.

בלפור הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד