ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פגיעה אפשרית נוספת?

חולים חרדים שהחלימו מדווחים: השיער נושר

דיווחים שהגיעו בעיקר מארה"ב מחולים שהחלימו, מלמדים שהם חווים נשירה ודילול בשיער דבר שמתבטא בזקן ובפיאות • האם אכן זוהי השלכה נוספת של המחלה שנזקיה עלומים עדיין?

חולים חרדים שהחלימו מדווחים: השיער נושר
שיער, אילוסטרציה צילום: pixabay

בשבוע האחרון פורסמה רשימה של פגיעות להן גורמת מחלת הקורונה כאשר בין השאר מנו החוקרים, שהתבססו על נתונים שנלקחים בימים אלו מבתי החולים בהם טופלו ומטופלים חולי קורונה בכל העולם. בין היתר הצביעו החוקרים על פגיעה בריאות, בלב, ועל נזקים כמו חוש הריח שנפגם (תתרנות).

אך חולים חרדים שהחלימו מדווחים על השלכה נוספת של המחלה, שכרגע היא עלומה ונזקיה לא ברורים (חוקרים כתבו השבוע כי "ידרשו 25 שנה בכדי ללמוד ולהבין על הנזקים של המחלה לטווח הארוך"). לטענתם, רבים מהם חווים פגיעה בדמות נשירה של השיער, דבר שמתבטא בדילול של הפיאות והזקן.

מכמה דיווחים שקיבלנו, בעיקר מארה"ב שם הכתה המחלה בעצומה בגל הקודם, עולה כי חולים רבים שהחלימו מדווחים על התופעה, כשבתחילה היה נראה שמדובר בתופעה שולית אך מיום ליום מתברר שהתופעה רחבה בהרבה מכפי שנדמה. "אצלי בביה"כ", כתב לנו אחד מהם, "חזרו רבים שחוו את המחלה בצורה קלה או סבוכה, ואנו מגלים שרבים חזרו עם שיער מדודלדל מאד".

האם יתכן שיש קשר אפשרי לקורונה? ביררנו אצל רופא, ולדבריו הדבר אפשרי אם כי מדובר בסיכוי קלוש. הוא מוסיף כי ודאי שכל עוד הדברים לא הוכחו מחקרית אי אפשר להסיק על פיהם מסקנות. למרות זאת, אנו מפרסמים את הנתון הזה תוך הסתייגות שמדובר בדיווח גרידא ולא במחקר מבוסס. ואם בכל זאת יש לכם מה להוסיף בעניין, לשלול או לאשר, תמיד תוכלו לכתוב לנו כאן בתגובות.

 

קורונה נשירת שיער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד