ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
השביתה הקצרה השתלמה

השלל של האחיות: תוספת כח משמעותית למערכת

שביתת האחיות הסתיימה יום אחד בלבד לאחר שפרצה, אך היא השיגה את מטרתה. מלבד הוספת התקנים לאחיות, הודיעו שרי הבריאות והאוצר על תוספת משמעותית של רופאים למערכת הבריאות

השלל של האחיות: תוספת כח משמעותית למערכת
השר ישראל כץ צילום: יוסי זמיר

יום אחד בלבד נמשכה השביתה, אך היא בהחלט השיגה את שלה. יום לאחר שהאחיות הודיעו על שביתה ומתברר שהיא מסתיימת עם תוספת כח משמעותית למערכת הבריאות. מלבד הוספת התקנים לאחיות, יותר מ2,000 תקנים - תוספת שכמותה לא בוצעה בכל השנים האחרונות -  סיכמו שרי האוצר והבריאות על תוספת של 400 רופאים למערכת הבריאות. במערכת הבריאות רואים בכך הישג משמעותי.

לפי הסיכום בין השרים תוספת הרופאים  תתבצע בשתי פעימות: הראשונה באופן מיידי - ותכלול 250 רופאים. בנוסף סיכמו השרים על תוספת של 700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות, אשר יוקצו למחלקות הקורונה. בהודעה שפרסמו השרים נאמר כי מדובר בתגבור כוח אדם "השקול לתוספת של שמונה שנים וזאת על מנת לאפשר היערכות מיטבית של מערכת הבריאות עם אתגרי הקורונה והחורף הקרוב".

כן סוכם על תוספת של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה שתאפשר היערכות של משרד הבריאות לקצב בדיקות הקורונה כפי שדרש שר הבריאות - עד 60,000 ביום, בחורף. במסגרת סכום זה יוקצו משאבים לרכש חיסוני שפעת והשקעה בתשתיות טכנולוגיות, כולל דיגיטציה לשירותי הרפואה עבור קופות החולים כדי שישכללו את הרפואה מרחוק ויקטינו את הסיכון לחולים.

שר הבריאות אדלשטיין אמר לאחר הסיכום: "מערכת הבריאות 'הורעבה' במשך שנות דור. יחד עם חברי שר האוצר פעלנו לתיקון מהיר של בעיות העומק שנוצרו במערכת ותגבור משמעותי של הטיפול בקורונה. קבענו שהבריאות היא מעל הכל. אני שמח שהצלחנו להגיע במהירות לתוצאה הראויה והטובה ביותר, האפשרית. מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים זוכה עתה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה".

עוד אמר אדלשטיין: "זה לא הסוף - זו התחלה טובה לחיזוק מערכת הרפואה בישראל, המערכת עם האנשים הכי טובים בעולם, שמקבלת הכרה למקום המגיע לה בסדר העדיפויות הלאומי. זו בשורה לאזרחים, לרופאות ולרופאים וכמובן לאחים ולאחיות. סוף להזנחה ופתיחת דף חדש של השקעה שתצעיד את מערכת הבריאות קדימה״.

שר האוצר ישראל כץ מסר: ״אנחנו במצב חירום בריאותי ולכן פעלתי בצורה מהירה כדי להביא לפתרון מהיר ולאפשר למשרד הבריאות להתמודד עם האתגרים הרבים איתם בתקופה זו. אין רופא/ה פנוי/ה ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה הזו בגלל תקציב. פתרון זה יביא לעבודה יעילה יותר ויסייע לצוותים הרפואיים ולאזרחי המדינה״.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, בירך גם הוא על החלטת השרים ואמר: "תכנית חיזוק מערך הרפואה שהוצעה על ידי ההסתדרות הרפואית התקבלה. תוספת של 400 תקנים לרופאים ורופאות היא כמו אוויר לנשימה ובשורה אמיתית לאזרחי ישראל בעת הזו. מערכת הבריאות היתה זקוקה לתקנים עוד הרבה לפני הקורונה. יש לברך על כך שהשרים נענו לדרישותינו החוזרות ונשנות בחודשים האחרונים. זו בשורה חשובה לצוותי הרפואה ובעיקר לאזרחי ישראל".

אחיות שביתה ישראל כץ יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד