י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בביקור בישראל

שר החוץ של הונגריה: "גאים שיש לנו את הקהילה היהודית הגדולה באירופה" ‏

ראיון חם ומחבק במיוחד העניק השבוע שר החוץ ההונגרי לכלי תקשורת ישראלי בעת ביקור בזק במדינתנו. לדבריו: "אנחנו רוצים שיהיו יחסים אסטרטגיים טובים בין ישראל לבין האיחוד האירופי. יש לזה סיבות שונות. נתניהו לא צריך לבקש, זה באינטרסים שלנו" • צפו בדבריו

שר החוץ של הונגריה: "גאים שיש לנו את הקהילה היהודית הגדולה באירופה"  ‏
שר החוץ ההונגרי צילום: נדב אבס, רועי עידן

השבוע נחת שר החוץ ההונגרי פטר סיירטו בישראל לביקור בזק, במהלכו הוא פגש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת שר החוץ גבי אשכנזי. שר החוץ ההונגרי הוא המגן הנחוש ביותר של ישראל באיחוד האירופי ואולי מי שיירש את ראש הממשלה ויקטור אורבן, המנהיג העצמתי של הונגריה והשנוי במחלוקת.

צילום: נדב אבס, רועי עידן

אטילה שומפלבי, המגיש הראשי של Ynet ופרשן פוליטי, ראיין את פטר סיירטו, שר החוץ של הונגריה, ושמע ממנו כי "תמיד הגנו על הקהילה היהודית".

הונגריה הפכה בשנים האחרונות לראש החץ המגן על ישראל באיחוד האירופי. ויקטור אורבן, מנהיג שנוי במחלוקת הפך לגורם משפיע במדיניות החוץ של האיחוד האירופי שמחויב לקבל הכרעות בהסכמה של כל חבריו.

הוא נשאל בראיון, האם ראש הממשלה נתניהו ביקש שהונגריה תסייע לישראל באיחוד האירופי, על כך ענה: "באיחוד אנחנו מובילים בקולניות ובנחישות את היחס הקורקטי והחיובי כלפי ישראל. אנחנו רוצים שיהיו יחסים אסטרטגיים טובים בין ישראל לבין האיחוד האירופי. יש לזה סיבות שונות. מדיניות שהיא נגד הכיוון הזה, היא נגד אירופה ונגד הונגריה. נתניהו לא צריך לבקש, זה באינטרסים שלנו. אנחנו דוחפים לכך שהקשרים בין ישראל ובין הונגריה לא יהיו רק בילטרליים".

שמו של המיליארדר היהודי-הונגרי ג'ורג' סורוס עלה בראיון, סורוס מממן ארגוני שמאל וארגונים שונים המתנגדים לממשלה של אורבן.

שר החוץ נשאל, האם סורוס מעורב בפעולות נגד הונגריה: "ברור, הנה העובדות, כל הארגונים הלא ממשלתיים, כפי שהם מכונים שלא בצדק, מקבלים כסף מסורוס. יש לנו קונפליקט חמור עם סורוס. הוא רואה עתיד אחר לגמרי לאירופה. הוא רוצה הונגריה אחרת לגמרי. יש לנו ויכוח, ואני רוצה להדגיש: אין לזה שום קשר לדת שלו. שום קשר, לא קשור לזה שהוא יהודי, זה קשקוש. זו האנטישמיות. מי שטוען שאנחנו בריב איתו בגלל שהוא יהודי - הוא האנטישמי. אותנו לא מעניין מה הדת שלו. את מי שזה מעניין - הוא האנטישמי".

לגבי האנטישמיות בארצות הברית, אומר שר החוץ לאטילה שומפלבי: "אנחנו גאים שיש לנו את הקהילה היהודית הגדולה ביותר במרכז אירופה, אנחנו גאים שהם חיים בביטחון, גאים בכך שכשיש אירוע תרבותי גדול אין צורך במשטרה חמורה כדי להגן עליהם, גאים בכך שאחת הכנסיות הקתוליות הכי גדולות ואחד מבתי הכנסת הכי גדולים הם במרחק הליכה זה מזה, גאים שיש לנו תוכנית לשיקום בית קברות ובית כנסת יהודים, גאים שמשחקי המכביה האירופיים היו בהונגריה בשנה שעברה ואירחנו את כולם. אני יכול לומר שאני גאה בכך שבהונגריה הקהילה היהודית חיה בביטחון".

שר החוץ הוסיף: "אנחנו ממשלה שמבטיחה את חופש הפרט ואת חופש הדת. תמיד הגנו על הקהילה היהודית, וגם בעתיד, כל יהודי בהונגריה יכול לסמוך על ההגנה של הממשלה".

יהדות הונגריה קהילה יהודית פטר סיירטו אטילה שומפלבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד