ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מחריד ומזעזע

האחיות שבתו ושבעה תינוקות שילמו בחייהם

האחיות בבתי החולים בזימבבואה שובתות בדרישה לתנאים נאותים יותר. עקב כך אמהות מאבדות את תינוקותיהם שבאים לעולם ואין מי שיטפל בהם | אחד הרופאים שעובד בבית החולים והיה עד למחזות הקשים תיאר: "כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לראות אותם מתים"

האחיות שבתו ושבעה תינוקות שילמו בחייהם
גופות התינוקות צילום: באדיבות המצלם

שבעה תינוקות מתו בלילה אחד, כתוצאה משביתת אחיות. המקרה המזעזע אירע בתוך בית החולים המרכזי בהארה שבזימבבואה, התינוקות כולם היו עטופים בבד ירוק. את המקרה חשף ד"ר פיטר מגומבי, קלינאי בבית החולים.

אחיות ברחבי זימבבואה נמצאות בימים אלה בשביתה, בדרישה לתנאים טובים יותר, כתוצאה מכך מחלקות היולדות במדינה הושבתו והצוות המצומצם נאבק לעמוד בכמויות האמהות הצפויות ללדת. כך דווח ב-BBC.

בסך הכל שמונה תינוקות הוצאו בניתוח קיסרי ביום שני בערב, אולם שבעה מהם מתו, מאחר שלא היה מי שיטפל בהם לאחר מכן.

אחד הרופאים אמר ל-BBC כי הצוות פעל מאוחר מדי וניתן היה למנוע את המצב בהתערבות קודמת. "הייתה התערבות מאוד מאוד מאוחרת" אמר הרופא שדיבר בעילום שם, "שתיים מהאימהות נזקקו לניתוחים מוקדמים, אך הצוות המועט שיש לרשותו לא ביצע את הניתוח בזמן אז התינוקות מתו".

"זה חוזר על עצמו כל יום וכל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לראות אותם מתים", אמר רופא שני ל-BBC. "זה עינויים למשפחות ולרופאים הזוטרים". שני הרופאים אמרו כי צוות בית החולים עם חוסר תרופות וחוסר דם, בכדי להילחם בסיבוכי לידה וכדי ליילד את התינוקות בבטחה.

תינוקות זימבבואה אחיות שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד