י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בתחושה שלי זה ייגמר בדם"

השר אמיר אוחנה: "מחלוקת תמיד הייתה, הפעם יש הרגשה של שנאה בין הצדדים"

השר אוחנה על המהומות במחאות: "בהפגנות יש קריאות מפורשות לרצח רה"מ". לדבריו, בתקשורת מכנים את ההפגנות כ'מדינה במחאה' כשמדובר על בקושי מנדט. על מינוי המפכ"ל הבא אומר השר: "לא מחפש יס־מן" • השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בראיון מיוחד ל"ישראל היום"

השר אמיר אוחנה: "מחלוקת תמיד הייתה, הפעם יש הרגשה של שנאה בין הצדדים"
אמיר אוחנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התלהטות הרוחות בהפגנות בשבועות האחרונים מגיעה לשיאים חדשים - והשר לביטחון הפנים מזהיר: "זה ייגמר בדם".

בראיון נרחב שנתן לכתב הפוליטי, יהודה שליזנגר במוסף "שישבת" של 'ישראל היום' מתייחס השר אמיר אוחנה להפגנות, להתפטרות מהכנסת, להקלטות העימות עם מ"מ המפכ"ל - וגם לעבירות הבנייה, לכאורה, של עו"ד ליאת בן ארי.

בנוגע להתלהטות הרוחות סביב ההפגנות נגד הממשלה, אומר השר אוחנה: "מלחמת אחים לא תהיה אבל אלימות הולכת ומתגברת - כן. יש אווירה של שנאה בהפגנות האלה. לא של מחלוקת, מחלוקת תמיד היתה ותמיד תהיה, הפעם יש הרגשה של שנאה עזה בין הצדדים. אני מקווה שאני טועה אבל בתחושה שלי, זה ייגמר בדם".

הוא מוסיף כי: "יש שם קהל מעורבב עם הרבה סוגים של אמירות של מחאות: יש 'די לכיבוש' ו'שלום עכשיו', 'צדק לאיאד' ו'צדק לעצמאים' אבל יש גם דברים אלימים יותר. היה סרטון של מישהי ששואלים אותה איפה הבית של נתניהו והיא אומרת 'באדמה'. אנשים צועקים 'בוגד' הפכו להיות אלה שמתבטאים ברכות יחסית. יש קריאות מפורשות לרצוח את ראש הממשלה".

לדבריו, ההפגנות זוכות לעידוד מהתקשורת: "דיווחים חיים מההפגנות, כותרות מרימות בעיתונים, כותבים על כמה אלפי מפגינים 'מדינה במחאה'. הם אפילו לא מנדט, איך כותבים 'מדינה במחאה'?!"

אוחנה מתייחס לחילופי הדברים הקשים בינו לבין מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, שבהם טען ליחס שונה מצד המשטרה בין ההפגנות נגד נתניהו, לבין הפגנות כמו אלו של חרדים או אתיופים: "היחסים בינינו מצוינים. אנחנו מדברים הרבה. אני חושב שהוא שגה גם לגופו של עניין וגם בצורת ההתבטאות".

בנוגע להתנהלות הפיקוד המשטרתי הוא מוסיף: "אם הטיפול בכל ההפגנות היה זהה הייתי נותן ציון 100. התחושה שלי, ובעיקר של הציבור, שההפגנות מקבלות יחס שונה ולא שווה. כלומר מול מפגינים חרדים, ערבים, מתנחלים ויוצאי אתיופיה - המשטרה נוהגת באופן מסוים, נוקשה יותר, וכשמדובר בהפגנות שזוכות לגיבוי תקשורתי ועידוד תקשורתי - היחס הוא אחר".

אוחנה, שהיה עד לפני כמה חודשים שר המשפטים, תוקף שוב את העיומ"ש מנדלבליט על רקע מאבקו בראש הממשלה.

השר אמיר אוחנה טוען: "הוא מושקע כל כולו בחיסולו הפוליטי של ראש הממשלה. הוא מבין שאם נתניהו ייצא זכאי במשפט הוא לא יוכל להישאר רגע אחד בחיים הציבוריים. זה יהיה אות קלון לעד על מצחו".

בהתייחס לפרסומים ב"ישראל היום" על עבירות הבנייה לכאורה שביצעה עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה הראשית בתיקי נתניהו, אומר אוחנה: "כשראיתי את החשיפה של כנרת בראשי, אראל סג"ל ועקיבא ביגמן על עבירות שבוצעו לכאורה על ידיה, אני נגעל כי אני נזכר מה היתה עמדת הפרקליטות על כל האנשים שהורשעו בעבירות בנייה: איך קבעו לא לתת להם חנינה, לא לסלוח להם, לא למחול להם. בכלל, איך למי שאמורה לעמוד בראש צוות התביעה של התיק הכי משמעותי במדינה יש את החוצפה והעוז להסתתר בתירוצים ופיתולים אחרי חשיפה שכזאת? בושה".

בנוגע להליך החיפוש אחר מפכ"ל, שצפוי להסתיים בשבועות הקרובים, מדגיש אוחנה כי כל האפשרויות פתוחות וכי הוא "לא מחפש יס־מן" כדבריו. על רקע דברים אלו, אתמול (ד') נודע ל"ישראל היום" כי הוא נוטה להמליץ למנות ניצב מתוך המשטרה. עם זאת, האפשרות למנות ניצב בדימוס לא ירדה עדיין מהפרק.

אמיר אוחנה הפגנות מפכ"ל המשטרה הסתה לרצח קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד