י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אין תיעוד ואין עצורים

עשרות מצבות נופצו בבית עלמין יהודי ברוסיה

הלם וזעזוע בעולם היהודי: עשרות מצבות בבית העלמין היהודי בעיר הרוסית סנט פטרסבורג נופצו על ידי אלמונים. אך טרם נעצרו חשודים ולא ברור אם מדובר במעשה אנטישמי

עשרות מצבות נופצו בבית עלמין יהודי ברוסיה
בית קברות צילום: pixabay

אלמונים ניפצו עשרות מצבות בבית הקברות היהודי בסנט פטרסבורג. המשחיתים לא השאירו כתובות גרפיטי המעידים על מעשה אנטישמי, ולא ברור האם מדובר בפשע שנאה, כך דווח באתר kp ru.

המשטרה חוקרת את האירוע שאירע ביום שלישי האחרון בבית העלמין בשדרות חוות אלכסנדרובסקאיה והודיעה כי לעת עתה אין להם חשודים במעשה.

מנהל חצר כנסיה מקומית בשדרת חוות אלכסנדרובסקאיה במחוז נבסקי בעיר, סיפר כי כאשר הגיע לעבודה הוא ראה מצבות הרוסות.

מחקירה ראשונית עולה כי הוונדליזם התרחש בין השעות 17:00 ב-26 ביולי ועד 9:30 בבוקר ב-28 ביולי. כך דווחו הרשויות. על פי הדיווח בזמן הזה בית הקברות היה סגור למבקרים.

המצבות הושחתו באמצעות כלי עבודה כבד או שנבעטו. על פי הדיווח אין מצלמות אבטחה באזור כך שאין תיעוד שיכול להביא למעצרם של המבצעים.

בסך הכל נהרסו שלושים מצבות. היקף הנזק טרם צוין.

נשיא הקונגרס היהודי-אירופי-אסייתי מיכאיל מירילשווילי הגיב על המעשה ואמר כי "סנט פטרסבורג, העיר בה אני חי הרבה שנים, בה חיים חברי ושותפי, הייתה ותמיד תישאר עיר של תרבות גבוהה וכבוד הדדי בין נציגי דתות ועמים שונים. אני בטוח שתושבי סנט פטרסבורג מגנים פעולות כאלה, ונציגי רשויות אכיפת החוק יבצעו חקירה מקצועית ואובייקטיבית ויזהו את הפושעים. נפגשתי עם הנהגת סנט פטרסבורג בירושלים בימי אירועי ההנצחה לקרבנות המצור בלנינגרד והשואה, כאשר נחשפה האנדרטה למגיני לנינגרד ולקורבנות המצור בלנינגרד. אנדרטה זו הפכה לסמל של חברות בין עמינו ומדינותינו. כולנו מודעים היטב ליחסם המכבד של רשויות העיר כלפי הקהילה היהודית, התרבות, ההיסטוריה, הזיכרון והמסורות של העם היהודי". כך דברי מיכאיל מירילשווילי.

חילול מצבות סנט פטרסבורג חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד