י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהדורת מוצ"ש מיוחדת

לייבל'ה עם כל הנייעס שלא שמעתם מט' באב

רעייתו של לייבל'ה דרשה מימנו להיוועץ עם רב האם מותר לו לצום עקב עניין רפואי ספציפי. לייבל'ה אץ למלא אחר הוראת האישה המסורה. מה פסק הרב? ומה לייבל'ה עשה בסוף? • והשבוע במהדורה המאוחרת בגלל ט' באב קבלו את מיטב הסיפורים הלוהטים: הח"כ הלמדן ששעט על הטרקטורון, הזמרים שהחלימו מהקורונה ועוד ועוד

לייבל'ה עם כל הנייעס שלא שמעתם מט' באב
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

מפני האבל הכבד על חורבן בית מקדשנו המדור לא נערך ביום חמישי כפי המסורת. לייבל'ה ניגש להיוועץ עם רופא מומחה שהורה לו לא לצום. אך לייבל'ה אינו מוותר בקלות. וכך למרות ההוראה מפורשת של הרופא, הוא צלח את הצום ואפילו בקלות. אך כאמור בגלל האבל על חורבן הבית המדור המרגש לא נכתב ביום חמישי והוא מוגש לכם במוצ"ש כשהוא מלא וגדוש.

לייבל'ה נמצא עדיין בהרהורים אחרי שישב בסעודה מפסקת על הרצפה ואכל את הביצה האחרונה מהקמחא דרייב אין של ר' אפרים שטרן למרות מגפת הקורונה. 

אל לייבל'ה הגיע סיפור מעניין אודות יהודי נכבד בעמיו (לא לייבל'ה) שישב ועישן סיגריה כדי להשתמש באפר לצד הביצה, תוך כדי שמעיניו זולגות דמעות ללא עצירה. שאלה הרעייה, "מדוע אתה בוכה, האם בגלל שזו הביצה האחרונה מהקמחא?" השיב היהודי "לא ולא זו הסיגריה האחרונה מהדיוטי פרי ועל דא קביכנא".

לייבל'ה גם יצא לחוף הים, המקום האהוב עליו. במהלך השבוע הוא הספיק לבקר שם פעמיים, בתשעת הימים צפה מעט מרחוק במים ביום ההולדת ה- 30 לחתן אליהו ביתאן, שמתכונן לחתונתו. החברים ארגנו לו מסיבת הפתעה כשהמתנות המבוקשות היו ספרי ר' אלחנן וסרמן ומרן הרב שך. הפעם שנייה הייתה כשלייבל'ה הגיע ביום שישי (אחרי תשעה באב) וראה את כל עולם התורה יוצא לבין הזמנים.

בסיום הצום, בחר לייבל'ה ללכת לכמה מקומות. תחילה ראה לייבל'ה את שר השיכון ליצמן ממהר לשבור את הצום ולהתפלל מעריב ליד הבית עקב המגפה הקשה. יש לציין שהשר שכבר נדבק בקורונה, שמר על ההנחיות ועטה מסכה. 

את ראש עיריית אלעד ישראל פרוש ראה לייבל'ה מתרפק כהרגלו מול אבני הכותל המערבי ומבקש רחמים על ישועת עם ישראל והחולים שהתרבו בעיר אלעד.

בליל תשעה באב ראה לייבל'ה בקפסולה של הכותל המערבי את העיתונאי הבכיר יאיר שרקי מ- 12, משקיע בחיפוש פריים של הקינות. את תוצאות השקעתו ראה לייבל'ה בחשבון הטוויטר של שרקי. 

ומי שעוד נראה השבוע בכותל הוא עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך, שמעולם לא עזב את הכותל המערבי ואת ההנחיות ונשא תפילה חרישית על חבריו שעדיין נשארו רווקים בישיבת 'נזר התורה'. 

ומי שעוד החלים מהקורונה ואף היה מאושפז, הוא הזמר ארל'ה סמט שהגיע לרחבת הכותל המערבי לשאת תפילה והודיה לה' על החסד הגדול. 

לאחר שהתרפק על אבני הכותל הוא קיבל את ברכתו של האדמו"ר מקאסוב השוהה בארץ הקודש וארל'ה מיד המריא לניו יורק שם אפשר להופיע כמו שצריך. 

אפרופו סמט וזמרים, לייבל'ה יכול לדווח כי גם המנצח דודי קאליש החלים מקורונה לאחר שהיה מאושפז.

בשבוע האחרון לייבל'ה הבין את המושג 'והיו עינך רואות את מוריך' במושגי ירושלים: ליבל'ה תמיד רגיל לראות מנהלי מוסדות עמלים להביא הורים חשובים שיגיעו 'במקרה' במהלך הביקור רשמי של אישי ציבור במוסד, ומספרים איך הבן/ נכד שלהם צומח ומצליח בת"ת.

אם עד כה זה היה רב שכונה שמגיע, כי בנו לומד במוסד או הבן של 'חבר המועצת', מנהלי המוסדות הבינו אפעסס שזה כנראה לא עובד כבר ולא מספק תוצאות. בשבוע שעבר נערך סיור של ראש עיריית ירושלים משה ליאון וסגניו ישראל קלרמן ואברהם בצלאל בת"ת בהר נוף.

נציגי הציבור שהגיעו היו מופתעים לראות מי האורחים שהגיעו לספר על המוסד החשוב ש'במקרה' וביקשו שבהקדם יבנה כבר המבנה החדש לת"ת, בהם: אנשי התקשורת סיון וידידה מאיר, הידוענית ששבה בתשובה איה קמרמן ורואה החשבון עובד בן דוד. מעניין איך הילדים הסתכלו על 'החשובים' האלו.

גם את הכנסת בעיצומם של תשעת הימים לייבל'ה לא הפקיר.

לא ברור אם זה עניין שלושת השבועות או שהתיאבון של יו"ר ועדת הכספים מבשרי ירד לגמרי, מה שברור ללייבל'ה הוא שגפני מעדיף לאחרונה את המזנון החלבי בכנסת והשבוע נתפס לעיני מצלמות לייבל'ה כשהוא צועד לעבר המזנון בפסיעות נמרצות ועצבניות תוך שאצבעותיו לא פוסקות מלסמס. הצמודים פולק ומורגנבסר ניסו לעמוד בקצב. לייבל'ה יודע לדווח שהמקצועי זלושינסקי, לא הצליח.

אם במקרה תהיתם מה השלל איתו חזר גפני מהמזנון, אז מדובר בכריך סגור מלחם מלא. 

בסיעת ש"ס התכנסו לישיבת הסיעה השבועית, אולם היו"ר השואג איחר באלגנטיות ואילץ את החברים למצוא תעסוקה קלילה בשעת ההמתנה הארוכה. את הכניסה הצדדית ממנה נכנס היו"ר מכירים כל השסניקים ומי שניצל את המקום להמתין ליו"ר היו מנכ"ל ש"ס חיים ביטון והעיתונאי איתי גדסי.

שר הדתות החדש יעקב אביטן בחר לנצל את הזמן בניסיון להבין כיצד חולפת תהילת עולם וסקר את תמונות חברי הכנסת והשרים מהכנסות הקודמות ותהה מתי התמונה שלו תהיה על הקיר.

ואפרופו ש"ס ודרעי, בערב שבת חזון ראה לייבל'ה את היו"ר השר אריה דרעי בקניות בציפרכל המפורסם בפאתי גבעת שאול - הר נוף. דרעי הנמרץ באופיו ערך את הקניות מהר, לא כמו משולם נהרי שבזמן שהוא בוחר עגבנייה אחת - דרעי מספיק לסיים קנייה. 

ומי שנראה נערך לבין הזמנים הוא סגן שר החינוך מאיר פרוש, שנאלץ להיפרד השבוע מרכב השרד שלו והשאיר לנהגו המיתולוגי שרוליק ורטהיימר לבחור את הרכב החלופי. לייבל'ה אמנם הופתע מהבחירה של ורטהיימר, אך יחד עם זאת זוכר שאצל ורטהיימר החוקים שונים. על פי קבלת הפנים לפרוש, לייבל'ה מנחש שסגן השר פחות התחבר לטנדר. 

את חה"כ החדש אליהו ברוכי ראה לייבל'ה במקומו הקבוע, משמש כבעל קורא בעיצומו של הצום. המניין של קהילת אבי עזרי המעטירה בפתח תקווה נערך בתלמוד תורה עקב פרוץ המגפה בהוראת המרא דאתרא הגרב"צ קוק. 

ואיש הבידור קובי אריאלי, נצפה בשישי עם השלייקעס המיתולוגיים עושה את הקניות האחרונות לפני שבת במעדניית 'בורדו' בירושלים ורוכש חלות של ויז'ניץ. 

ביום שישי לייבל'ה ראה חתיכת היסטוריה, ה'קראוון' הכי מיתולוגי במגזר החרדי ששימש את מנהיג עולם התורה הרב אלישיב זצ"ל הועבר אחר כבוד מרחוב דבורה הנביאה בואכה מאה שערים לשכונת רמת שלמה בירושלים כפי שנחשף לראשונה באתר שבו אתם נמצאים. 

מי שנבחר להיות הפרוייקטור והמתכלל של כל האירוע הגדול הוא שרגא ניימן שאחרי שנים של דיבורים תוך חודש הביא לביצוע העבודה וביום שישי נצפה כשהנכד המפורסם אריה אלישיב מודה לו על כל הטיפול המסור. 

ומי שקונן על חורבן הבית וחילולי השבת יחדיו היה יצחק גולדקנופף, לייבל'ה ראה שיצחק שנודע כבעל תפילה גדול קונן על כך שהחרדים יצטרכו להשתמש פחות בחשמל בימי שישי כדי לא להגיע לניתוקים וחילולי שבת. 

נשיא איחוד הצלה אלי ביר, שחגג בשבוע אחרון את שמחת הברית לנכדו ומשם המשיך לתרום פלזמה כחולה קורונה שהחלים, החליט שהגיע הזמן והעת לעזוב את ישראל (לאחר חודשים רבים שהיה כאן, דבר חסר תקדים למי שמכיר) לטובת גיוס כספים לאיחוד הצלה בחו"ל, ועלה על מטוס לארה"ב לא לפני שעבר בהולנד להיות עם השדרן שברח.

הישיבשער של ש"ס, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי, ניצל את הסיור המקצועי בבנימין בכדי לראות ד' אמות חדשות בארץ ישראל ונצפה נוהג על הטרקטרון, כשלצידו הרב איציק הלוי, מחשובי המנהלים בתל ציון ומאיר פנחס עוזרו של הח"כ החדש אוריאל בוסו.

ומכאן שולח לייבל'ה ברכת מזל טוב לפעיל עולם התורה ויהדות המזרח אבשלום אברשה אוחיון, שחגג בי"א אב יומולדת 49. כל התנזים ומנהלי קשרי הקהילה בש"ס עלו לאחל מזל טוב בהפתעה גמורה זאת לאחר שהוכתר בסרט על בני ברק 'חסדי שמים' כנציג ש"ס בעירייה. 

חבר מועצת העיר בני ברק והח"כ לעתיד יעקב זכריהו, נתפס בעין העדשה בתיאומים אחרונים עם זייברט. לייבל'ה לא שמע האם זכריהו איחל לזייברט מזל טוב לרגל יום הולדתו השישים. 

ובבני ברק בעיצומו של תשעת הימים, לייבל'ה נקלע לסיום מסכת שבת בטרקלין ביתו של פרקליט הצמרת עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר. הסיבה: הממשיך רועי, סיים מסכת שבת והסיום יצא בתשעת הימים. בשל כך נבנו קפסולות מיוחדות ושמירה על כל ההנחיות הבשרים בימים אלו ובמקום נרשמה חגיגה גדולה וקידוש ה'. אורח הכבוד היה האדמו"ר רבי משה אבוחצירא לצד ח"כ מלכיאלי, יו"ר מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל ועוד אורחים חשובים שהתענגו על מיטב הבשרים לכבודה של תורה. 

בערב תשעה באב הגיע לייבל'ה למירון שם ראה את גבאי הרבי מויז'ניץ, הרב בן ציון שטנגר, נושא תפילה בציון. שטנגר ששוהה בצפת עם הרבי ניצל את שהותו. 

צילום: דוד כהן 

ומי שנצפה משמש כנהגו של הרבי מויז'ניץ בית שמש, הוא ההויז בחור של הרבי מויז'ניץ, הבחור יוסף שימען שכטר, שלרגל שהותו בצפת לקח את הרכב של חמיו הרבי ונתן טרמפ לרבי מבית שמש היישר לציון.

גם האיש הכי חזק בצאנז, הרב דוד רובינשטיין ורב בית מדרש כשלעצמו בשם 'מגדנות אליהו' בשכונת רוממה בירושלים, נלכד בעדשה נושא תפילה חרישית ביום הילולת האר"י הקדוש, תוך שמירת כל המרחקים הנדרשים וההגבלות של משרד הבריאות. 

ובלוד, ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, המתגורר בשכונת 'גני איילון' יצא השבוע להליכה בשעת לילה מאוחרת, נזכר שלא התפלל ערבית ולהפתעתו מצא מניין באחד החניונים. "מי היה מאמין שבלוד יהיו מניינים לערבית בחצות הלילה" כתב נרגש בקבוצה סגורה של הנהלת העיר. כשיצא מהתפילה, שמע רביבו חבורת אברכים - שלא זיהתה אותו בגלל המסיכה - שמדברים על ההבטחות שלו לסייע לשכונה. 

ובשכונת שערי חסד הירושלמית בשיא הצילומים לסדרה 'שטיסל' ראה לייבל'ה עשרות חרדים סקרנים צופים בצילומי הסדרה לאחר שעזבו את המחאות בבלפור, אחד מהם היה הצלם של כל ההפגנות ישי ירושלמי, שקיבל תמונה עם השחקן בשמו החדש נפתלי בוימל.

ויש צלמים שבחרו להתברך בתשעת הימים מגדולי ישראל, הצלם נפתלי לרר שגם בקורונה מצליח למצוא אירועים מתחת לשולחן הגיע להתברך במעונו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, נפתלי עטה מסכה והתברך בחמימות.

הצלם שלומי טריכטר בחר לצלם בליל תשעה באב בקבר רחל אמנו, אך לרגל המצב היה כניסה מוגבלת ואחרי שחיכה שעה בפקק בשער ראה שלא היה כמעט מה לצלם, מה עושים בכזה מצב? מתיישבים להגיד תיקון חצות.

לייבל'ה לא פסח השבוע על ניו יורק ובעיצומו של הצום ראה את האחים הנגידים לבית טבק מגיעים להתארח בבית מדרשו של האדמו"ר מניקלשבורג בקאנטרי. 

גם את האסיר המפורסם ביותר שלום מרדכי רובשקין ראה לייבל'ה בתפילה בבית מדרשו של הרבי האהוב. 

אמריקה החסידית התרגשה במיוחד לנוכח ביקורו של האדמו"ר מויז'ניץ שהגיע לרגל הברית לנינו הבכור, מי שקיבל את הרבי היה הנגיד הצעיר ר' אברומי זופניק שמקורב לחצר החסידות. 

המלחין הצעיר בנצי שטיין קיבל בשמחה את הבשורה על אירוסיהם של שישה בחורים מישיבתו 'אורייתא' הוא פצח בשירה יחד עם המשגיח של הישיבה הרב דוד שפר בעת שהותם במונרו, משם סדרה הישיבה את הכנסת מודעות המאורסים לשני היומונים החסידיים ביום אחד. 

ואלו ששבו מניו יורק: לייבל'ה ראה את מנכ"ל מוסדות דאראג חוזר ממסע גיוס כספים לטובת המויסדעס. 

ולפינת המזל טובים המורחבת 

ברכת מזל טוב לשר הבינו והשיכון יעקב ליצמן, לרגל הולדת הנינה בשעה טובה, נכדה לבנו שלמה.

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר, לרגל שמחת בר המצווה לנכדו, בן לבנו דוד מאשדוד. 

ברכת מזל טוב לח"כ אליהו חסיד, לרגל אירוסי בנו הבחור משה מבחירי ישיבת 'אמרי אמת' גור בב"ב, עם הכלה בת הרב ישראל לנדא נכד הגרא"מ לנדא והגר"א נייהוז, ראשי ישיבת שפתי צדיקי גור בחצור.

ברכת מזל טוב ליהושע טננהויז, רמ"ט לשכת סגן שר החינוך מאיר פרוש, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו מנחם מאניש. 

ברכת מזל טוב לטוביה פריינד סגן ראש עיריית מודיעין עילית ובכירי כותבי עיתון 'המודיע', לרגל שמחת אירוסי בתו. 
 
ברכת מזל טוב לנגיד צבי אריה אייכלר מחסידות באיאן, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט, לרגל שמחת אירוסי בנו עם בת איש העסקים שלמה טייטל מחסידות גור. 

ברכת מזל טוב ליעקב רוזמרין מנצח מקהלת "נרננה" לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליעקב אליעזר שישא יו"ר ארגון 'טוב וחסד' לרגל שמחת הולדת הבת. הקידושא רבא נערכה בשבת בבוקר בחצר 'טוב וחסד' ברחוב המסגר בירושלים שם האוכל והמשקה נשפכו כמים. 

ברכת מזל טוב לאלימלך וינברג מעסקני אגודת ישועות בקיטוב, לרגל שמחת הולדת הבן במזל טוב.
 
ברכת מזל טוב לבחור מרדכי מילר ההויז בחור של המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, בנו של ברוך מילר מנכ"ל מוסדות מונקאטש בב"ב, לרגל שמחת אירוסיו, עם בת דוד שפיצר חבר מועצת העיר ביתר.
 
ברכת מזל טוב ליהודה קורנבליט, מנהל אגף החינוך בעיריית ביתר, לרגל אירוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת.
 
ברכת מזל טוב למשה גבריאלוב מנהל 'המעדנייה של בני ברק', לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ולסיום, ברכת מזל טוב לידידנו היקר שלומי טורנהיים מלונדון, המכונה מלך הסטטוסים של המגזר שחסר מאוד בנוף בירושלים. בשבת הוא חבק בן בכור בשעה טובה. השלום זכר נערך בליל שבת בבית המדרש של חסידי ביאלא בלונדון. לייבל'ה משגר מזל טוב חם ונרגש. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד