י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המתיחות בגבול הצפוני

יחזקאלי: "אנחנו לפני גל שני של נסראללה - הוא יגיב"

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מתייחס למתיחות בצפון הארץ ואומר כי "בתגובה שלנו בתקרית א', הזמנו את תקרית ב', וזו הייתה טעות, נסראללה הבין שישראל לא רוצה עימות"

יחזקאלי: "אנחנו לפני גל שני של נסראללה - הוא יגיב"
צבי יחזקאלי צילום: צילומסך ערוץ הידברות

צבי יחזקאלי מ'חדשות 13', שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103fm על המתיחות בצפון, והסביר מדוע טעתה ישראל בתגובתה לניסיון של חיזבאללה לחדור לשטח ישראל לפני מספר ימים.

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי התייחס למתיחות הגוברת בגבול הצפון, והסביר: "העריכו פה שאם יהיה חג הקורבן שמיליארד מוסלמים חוגגים אותו, לנסראללה יהיה שיקול אחר, ואין לו שיקול אחר. ביום שלישי נסראללה יצא לתגובה שחיכינו לה, ידענו, ראינו, והגיעו 3 אנשי חיזבאללה לגדר, נכנסו 50 מטרים לשטח ישראל, לא חיסלו, אותם כנראה ירו להם מעל הראש, והם ברחו. נסראללה אמר 'לא היה כלום, כי אם היה משהו הייתם הורגים, ואם לא הרגתם כנראה לא היה כלום, לכן יש לי זכות להגיב. להשאיר אתכם בכוננות'. זה המצב שאנחנו נמצאים כרגע".

והוסיף: "הייתה טעות לדעתי מבחינת ישראל לא לירות בחוליה הזאת, היא הייתה צריכה או להיות מחוסלת או לקחת אותם בשבי, שזה עניין אחר לגמרי - זה שינוי כללי המשחק. ישראל נשארה בכללי המשחק של נסראללה. עשתה לו טובה ועשתה את השיקולים שלו – 'לא נלך להסלמה, נחזיר לו את האנשים והוא יסתפק בזה'. אבל הוא לא הסתפק בזה. לכן אנחנו בפני גל שני, לא של קורונה, של נסראללה. אם אני הייתי נסראללה הייתי מחזיק עוד בכוננות, וכן מגיב את התגובה השנייה, ולהערכתי הוא יעשה את זה; ישלח עוד חוליה או סוג של פתרון לגבול כי אנחנו מזמינים את זה. בעצם התגובה שלנו בתקרית א' הזמנו את תקרית ב'".

ישראל מאיימת שתשיב בפגיעה בתשתיות לבנוניות אך יחזקאלי הסביר: "זאת אומרת שישראל אומרת לנסראללה 'המחיר הולך להיות גבוה, רציני, לא רק חיזבאללה אלא גם מבחינת תשתיות של לבנון'. ואז אתה תכנס לסיפור של הציבור בלבנון שיש לו קורונה ומשבר כלכלי ולא יוכל לסבול, וזה נכון. זה איום נכון אבל הוא בעייתי כי יש פה את נסראללה והוא בד"כ עושה שיקולים שהם נגד האינטרס הלבנוני, הוא עושה שיקולים של אירן, ואם אירן תידחף אותו מספיק ללכת לתגובה שניה, יצירתית, נועזת, אולי משנה כללי משחק, חס וחלילה חטיפה ומשהו כזה, אז אנחנו נמצא את עצמנו שוב במבצע".

הטעות המרכזית לדעתו של הפרשן לענייני ערבים היא עניין ההתרעה, "נכון שעל פניו נסראללה במצב בעיתי, אבל עצם העובדה שאנחנו מדברים זה השבוע השני על הכוננות שהוא משאיר אותנו, לקראת חופשות וטיולים בצפון, בדיוק כמו שנה שעברה - נסראללה הצליח. , עצם זה שלא ירית על החוליה ביום ראשון וסגרת את התקרית – אתה מקבל את תקרית ב' עם נעלם גדול, מה יקרה? אנחנו לא יודעים. חס וחלילה יכול לקרות משהו יותר יצירתי לצערנו".

והוסיף לסיום: "נסראללה הבין שישראל לא רוצה עימות, היא לא יורה לעבר האנשים שלו, הוא ינצל את זה. ישאיר אותנו בכוננות ובגלל שלא הגבת בתקרית א', בסופו של דבר אתה מקבל את הכוננות עכשיו. זו הייתה הטעות הישראלית".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

צבי יחזקאלי מתיחות בצפון חיזבאללה חסן נסראללה רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד