י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יום חג לתינוקות

לאחר שנסגר: בנק חלב אם נפתח בשנית בתנאים מחמירים

לאחר הנחיית משרד בריאות נחתם אתמול הסכם בין משרד הבריאות למגן דוד אדום בישראל, להפעלת בנק חלב אם • הבנק חלב אם יאפשר למאות ילודים הנמצאים בסיכון לקבל תרומת חלב אם בצורה הבטיחותית ביותר למניעת התחלואה הקשה

 לאחר שנסגר: בנק חלב אם נפתח בשנית בתנאים מחמירים
תינוק ישן צילום: pixabay

לאור הנחיית שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין נחתם אתמול (יום ב׳) הסכם בין משרד הבריאות ומגן דוד אדום בישראל להפעלת בנק חלב אם ראשון במדינת ישראל כמיזם משותף למשרד הבריאות ומגן דוד אדום.

בנק החלב אם יאפשר ויספק למאות ילודים בשנה, הנמצאים בסיכון לתחלואה קשה, לקבל תרומת חלב אם, בסטנדרטיים הבטיחותיים הגבוהים ביותר בעולם, שיגן מפני תחלואה קשה בילודים אלו.

עם פתיחת בנק החלב אם מצטרפת מדינת ישראל למדינות המובילות בעולם המאפשרות לאימהות לתרום חלב אם, באופן בטיחותי, הטיפול בחלב האם יבוצע בסטנדרטיים הכי מחמירים והכי גבוהים בעולם, למען הילודים הזקוקים לו.

בנק החלב אם יופעל בחסות מגן דוד אדום, אשר הקים את הבנק ואף עבר תקופת הרצה שבמהלכה קיבלו ילודים תרומות חלב אם בהצלחה רבה ואף נצלו חיים בזכות תרומה זו.

אתמול היה היום הראשון של שבוע ההנקה הבין לאומי, ובו אנו מציינים מהפך בפתיחת בנק החלב אם הראשון במדינת ישראל, מהלך זה אשר ישפר את איכות הטיפול בתינוקות ובפגים במדינת ישראל ויביא להורדת התחלואה באופן משמעותי בקרב אוכלוסייה זו.

לאחר מאמצים רבים של כל השותפים, משרד הבריאות, מגן דוד אדום, האיגוד הנאונטולוגי ועמותת לה"ב – למען הפגים בישראל, מציינים את היום כיום חג לתינוקות, לפגים ולמשפחותיהם

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "מדובר בבשורה לחיים. חשוב שאזרחי ישראל יידעו שלמרות אירועי הקורונה אנחנו מקדמים את שאר הנושאים החשובים של המשרד, בהם בנק חלב אם שיעניק לנולדים ולנולדות החדשים של המדינה בדגש על פגים את הצורך החשוב כל כך." מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי הוסיף: "השיתוף פעולה בינינו לבין מדא הוא אפקטיבי ואני מודה לכל הגורמים שלקחו חלק בגיבוש ובבניה של בנק החלב. אני מרוצה מכך שמשרד הבריאות פועל בעשרות זירות שונות במענה מיטבי בכל שלבי החיים."

ראש חטיבת הרפואה, ד"ר ורד עזרא התייחס לפעילות הקשה "זהו פרי עבודה ארוכה ומאומצת של גורמים רבים במשרד הבריאות ומחוצה לו. הבנק מהווה בשורה אמיתית לטיפול בפגים במדינת ישראל ומהווה נדבך נוסף בשיפור הטיפול בפג".

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר: "עד היום דובר רבות בישראל על הצורך בתרומת חלב אם ואני שמח שמשרד הבריאות פנה למגן דוד אדום להקים את הבנק הלאומי לחלב אם הראשון והיחיד בארץ שיאפשר אספקת חלב אם באיכות ובטיחות עליונה. אנו פועלים על מנת להבטיח את ביטחונם ומילוי צורכיהם של כלל האזרחים, בדגש על הילודים הנזקקים לחלב אם להצלת חייהם. אני מברך על המיזם ומבקש להודות לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולכל המעורבים."

דר' צנגן שמואל יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה בירך: "בשם האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה ברצוני לברך את משרד הבריאות ואת מד"א עם פתיחת הבנק הלאומי הראשון לחלב-אם בישראל. זהו, בראש וראשונה מיזם ערכי המבוסס על תרומה מאמהות שיש להן חלב אם עודף למען אלו שאין להן. בזכות בנק חלב האם, נצליח למנוע תחלואה קשה בילודים בסיכון ונביא לשיפור באיכות  חיי הילודים בישראל. בשעה טובה!

רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב - למען הפגים בישראל התיייחסה למאורע "לאחר שנים של הצפת הצורך, על ידי ההורים והצוותים הרפואיים, ועשייה ארוכת שנים לטובת הקמת בנק חלב, זהו יום היסטורי ומשמעותי מאוד במדינת ישראל, לפגים וליילודים הזקוקים לחלב אם כדי לשרוד, אם במסגרת אישפוז בפגיה ואם כהמשך טיפול".

רומי הוסיפה כי "כ-15 אלף פגים נולדים מדי שנה בישראל, אלפים מהם במשקל של מתחת לקילו וחצי ולמאות פגים לא יהיה חלב אם בנמצא. לחלב אם ישנן סגולות מצילות חיים עבור פגים שכן הוא מחזק את המערכת החיסונית ומונע מחלות רבות. הבנק יאפשר הצלת חיים במלוא מובן המילה! עמותת לה"ב מודה לכל הצדדים, שהגיעו להסכמות, לטובת הפגים. אנו מברכות את בנק החלב הלאומי של מד"א ומשרד הבריאות ומאחלות לבנק הרבה הצלחה וחלב בשפע! זו המתנה הכי טובה שיכולנו לבקש לשבוע ההנקה הבינלאומי".

חלב אם בנק משרד הבריאות מדא תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד