י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החרדים והקורונה

סערה: הקריקטורה האנטישמית והתשובה מ'יתד'

קריקטורה אנטישמית פרי מוחו של מאייר עיתון 'הארץ' עמוס בידרמן גרמה לסערה גדולה הבוקר ברשתות החברתיות, מרגי: "תתבייש" סמוטריץ: "אפילו בדר שטרימר לא יכלו לעשות יותר אנטישמי" • בתגובה שלף בידרמן את אותו סגנון איור כפי שפורסם ב'יתד' לפני כחודשיים 

סערה: הקריקטורה האנטישמית והתשובה מ'יתד'
הקריקטורה של בידרמן הבוקר צילום: מתוך הטוויטר של בידרמן

הקריקטוריסט עמוס בידרמן מעיתון 'הארץ' פרסם הבוקר (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו קריקטורה אנטישמית נגד הציבור החרדי בו נראה יהודי חרדי בדמות השר ליצמן מגיע בשערי נתב"ג ומביא עמו במזוודות את נגיף הקורונה. 

הקריקטורה שיש בה ניחוח אנטישמי מובהק באה לאחר ההסתה נגד הציבור החרדי לקראת בואם של ששת אלפים בחורי ישיבה לצד אלפי סטונדטים ועולים. 

התגובות ברשת לא איחרו מלהגיע הפוליטיקאים ועיתונאים חרדים הגיבו בחריפות לכך שמציירים את החרדים כמפיצי מחלות, ח"כ בצלאל סמוטריץ יו"ר האיחוד הלאומי הגיב: "אפילו ב'דר שטרימר' לא יכלו לעשות את זה אנטישמי יותר".

‏שרת הקליטה ‎פנינה תמנו שטה מכחול לבן הגיבה: "מי שמציג כך יהודים, שלא יבוא בטענות לאנטישמיים!!! אין לאף אחד בעלות על הארץ הזאת, הבית הזה פתוח לכל יהודי העולם".

הקריקטורה של עמוס בידרמן. צילום: טוויטר

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי מש"ס הגיב בציוץ בטוויטר "עמוס בידרמן תתבייש והעיתון שפרסם דינו להיכחד".

ח"כ משה אבוטבול מש"ס פנה לשר התקשורת יועז הנדל וכתב: "לצערי ההסתה נמשכת ואף גוברת בעקבות נגיף הקורונה, רק היום פורסם קריקטורה של עמוס בידרמן, כביכול הציבור החרדי מפיץ מחלות ומביא את הנגיף במזוודות מחו"ל, אני רואה זאת בחומרה רבה!! אבקשך להיכנס במיידי לעובי הקורה ולפנות לכל כלי התקשורת בכלל, ולעיתון הארץ בפרט - להפסקה מיידית של ההסתה החמורה נגד החרדים, שרק נועדה לפלג את עם ישראל , בתקופה קשה זו. לצערנו נגיף הקורונה אינו מבדיל בין דם לדם, ואני תפילה שנגיף הקורונה יעלם יחד עם נגיף ההסתה".

ח"כ אליהו ברוכי מיהדות התורה הגיב בפייסבוק וכתב: "בָּרוּךְ הוּא אֱלקינוּ שֶׁבְּרָאָנוּ לִכְבודו, וְהִבְדִּילָנוּ מִן הַתּועִים, וְנָתַן לָנוּ תּורַת אֱמֶת, וְחַיֵּי עולָם נָטַע בְּתוכֵנוּ". אני מחכה לקבל בשמחה ובהערצה את אחינו בני הגולה, עמלי התורה הקובעים את מקום לימודם כאן בארץ ישראל.

בידרמן עצמו הגיב למגיבים בתגובה משלו והביא קריקטורה שפורסמה ביתד נאמן בעבר ובאה לבטאות את החובה לשים מסיכות, באיור של הצייר הידוע יוני גרינשטיין ופורסמה ב'יתד' לפני כחודשיים ציירו אדם חרדי ירושלמי שהולך בלי מסיכה, וחגורת נפץ של הקורונה סביבו, ורשום 'שאהיד'. בציוץ כתב בידרמן כי מדובר בקריקטורה אנטישמית שפרסם 'יתד' כנגד הפלג הירושלמי, כשהכוונה בתגובת התמונה לפנות למתקיפים בשאלת 'מה אתם רוצים ממני'. 

הקריקטורה ביתד נאמן. צילום: בחדרי חרדים

 

עמוס בידרמן קריקטורה בצלאל סמוטריץ יעקב מרגי יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד