י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קיבל 100 מיליון דולר

המלך לשעבר שמואשם בשוחד: "אני עוזב את המדינה"

לאחר חקירה שנפתחה בגין שוחד והלבנת הון נגד חואן קרלוס הראשון, מלך ספרד לשעבר, הוא הודיע כי הוא עוזב את המדינה • "ההחלטה לעזוב מגיעה כדי לתת את השירות הטוב ביותר לעם הספרדי"

המלך לשעבר שמואשם בשוחד: "אני עוזב את המדינה"
פליפה השישי מלך ספרד צילום: באדיבות המצלם

פחות מחודשיים לאחר שבית המשפט העליון בספרד פתח בחקירת הלבנת הון נגד חואן קרלוס הראשון - שכיהן כמלך ספרד במשך כמעט 40 שנה - קיבל המלך "החלטה שקולה" לעזוב את המדינה. כך עולה ממכתב שפרסם ארמון המלוכה ביום שני. החקירה נפתחה בעקבות דיווח על כך שבעסקה עם סעודיה הוא קיבל 100 מיליון דולר.

המלך לשעבר אינו מתייחס במכתב המופנה לבנו המלך פליפה השני על החשדות נגדו. "ההחלטה לעזוב מגיעה כדי לתת את השירות הטוב ביותר לעם הספרדי, ולך כמלך", אמר המלך בדימוס בן ה-82 - כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

"הייתי מלך ספרד כמעט ארבעים שנה, ובמשך כל הזמן הזה תמיד רציתי את הטוב ביותר לספרד ולכתר", אמר חואן קרלוס. 

חואן קרלוס הראשון נטל את כס המלוכה יומיים לאחר שהדיקטטור הספרדי פרנסיסקו מת בשנת 1975, הוא זכור לטובה כמי שסייע במעבר של ספרד מדיקטטורה לדמוקרטיה. הוא נשאר דמות פופולרית במשך רוב הזמן, הדימוי הציבורי שלו ספג מכה לאחר חופשה מפוארת בבוצואנה, כאשר ספרד נאבקה במשבר פיננסי ב-2012.

בשנת 2014, חואן קרלוס הראשון עזב את המלוכה לטובת בנו פליפה, ואמר כי הוא מתכוון להביא "להתחדשות, להתגבר ולתקן טעויות ולפתוח את הדרך לעתיד טוב יותר".

באותה תקופה, משפחת המלוכה נאבקה בשערורייה בה הייתה מעורבת בתו של חואן קרלוס ואחותו של פליפה, הנסיכה כריסטינה, אשר הואשמה בעבירות של מעילה כספית לצד בעלה אינאקי אורדנגרין. בית משפט זיכה בסופו של דבר את כריסטינה, המלך פליפה השישי הסיר ממנה את התואר הדוכסית בשנת 2015.

כאמור, בעקבות החשדות נגדו החליט המלך לעזוב את המדינה, וכעת לא ברור מתי יעזוב ולהיכן.

ספרד שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד