י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשורה חדשה

אדלשטיין: נפסיק עם ההגבלות בסופי השבוע

הבשורה של שר הבריאות אדלשטיין בביקור בוולפסון: "היום נתחיל בהקצאת 2,000 האחיות והאחים, 400 הרופאות והרופאים ו 700 עובדי מקצועות הרפואה והמשק לכלל בתי החולים וקופות החולים" • על מגבלות הסופ"ש: "אין חצי היריון - או סגר מלא או לבטל את מגבלות הסופ"ש"

אדלשטיין: נפסיק עם ההגבלות בסופי השבוע
אדלשטיין בסיור צילום: שלומי יוסף

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין סייר היום (שני) בבית החולים וולפסון בחולון, יחד עם מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, ד"ר ענת אנגל, וחברי הנהלת ביה"ח. במסגרת הסיור ביקר השר בבית החולים החדש לילדים, במחלקות הקורונה, במיון הילדים ובאגף המעבדות.

בסיום הביקור התייחס השר לסיכום עם הסתדרות האחיות על הוספת התקנים. כזכור, לפני שבועיים משרד הבריאות סיכם עם האוצר על הקצאת תקנים עבור 2,000 אחיות, 400 רופאים ו -700 אנשי מקצועות הבריאות, מינהל ומשק לבתי החולים ולקהילה. כעת הודיע אדלשטיין כי "ההחלטה יורדת לשטח".

לדבריו, "אחרי עבודת מטה קפדנית שנעשתה במשרד הבריאות, היום נתחיל להודיע לבתי החולים ולקופות החולים על הקצאות הרופאים, האחיות ועובדי מקצועות הרפואה שיגיעו לכל אחד. התגבור הזה משמעותי ביותר והוא מהגדולים שניתנו בשנים האחרונות. המטרה היא להעניק לגופי הבריאות השונים את היכולת להיערך בצורה המיטבית לחורף הקרוב, בדגש על התמודדות עם נגף הקורונה.

מתוך 2,000 האחיות – 450 יוקצו למערך הקהילה בקופות החולים ולטיפות החלב. 1,550 יגיעו לבתי החולים, לחיזוק ולתגבור המחלקות הפנימיות ולמערך המיונים ומיום הילדים. משרד הבריאות כמובן יעזור בהפניית האחיות מהקורסים של החודש האחרון עד לקליטה של כל ההקצאות. כ- 40 אחוז מתקני הרופאים מיועדים לתגבור המחלקות הפנימיות, הזקוקות באופן קריטי לכוח אדם, לאחר שרבים מאנשיהן הופנו לטפל בקורונה. 60 אחוז יופנו לתגבור מערכי המיון, טיפול נמרץ ומחלקות הילדים, ההרדמה והזיהומיות".

הוא הוסיף כי "אנחנו בבית החולים וולפסון. לכאן ייתווספו 96 משרות: 54 אחיות, 13 רופאים, ו 29 אנשי מקצועות הבריאות, מינהל ומשק".

בנוגע להתפרצות הקורונה אמר אדלשטיין כי "כרגע בלמנו את העליה של חולי הקורונה, אבל לא נוכל לחיות לאורך זמן במספרים האלו גם אם אין עליה נוספת. עלינו להוריד את העקומה. נשתדל מאוד להכניס קריטריונים אחידים למגבלות בתחומים השונים".

הוא התייחס להגבלות ואמר ש"דבר אחד ברור לקראת הישיבה מחר: אין דבר כזה חצי היריון. אם לא מתקיים סגר מלא בסופי השבוע, אין שום טעם בהגבלות החלקיות שמתקיימות בסופ"שים".

 

קורונה יולי אדלשטיין משרד הבריאות סגר בית חולים וולפסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד