ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"דין אחד לכולם"

נתניהו על הטיסות לאומן: "זה ייבדק ונפעל על פי השכל הישר"

ככל שמתקרב ראש השנה כך גובר הדיון סביב נסיעת ישראלים לאוקראינה במטרה להסתפח ביום הקדוש לצד קברו של רבי נחמן באומן. ראש הממשלה התייחס לכך היום: "אני מניח שזה ייבדק ונפעל על פי השכל הישר" • ובוועדות הקורונה דנו בנושא: "עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש"

נתניהו על הטיסות לאומן: "זה ייבדק ונפעל על פי השכל הישר"
תיקון הכללי באומן צילום: יוסי גולדברגר

פחות מחודשיים לראש השנה וטרם ברור האם ישראלים יורשו להמריא לאוקראינה להמשיך את המסורת ולפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב, ראש הממשלה צפוי לקיים דיון, ובמשרד הבריאות מציגים התנגדות.

הבוקר נשאל ראש הממשלה בנושא יצאת חסידי ברסלב לאומן ואמר: "לא בדקתי את זה, אני מניח שזה ייבדק ונפעל על פי השכל הישר". נתניהו ציין כי "יש שאלה של טיסות פנימה והחוצה מישראל, נלמד את הנושא ונעשה בדיקה".

נתניהו הסביר כי "המערכות עכשיו לומדות לעבוד אחת עם השנייה, אך בלי שיתוף פעולה של הציבור אין לנו שום סיכוי להצליח. צריכים לשמור על הכללים כולם. להקפיד לא להתקהל. ברגע שהכללים נשברים זה יוביל להגברת התחלואה".

הבוקר דנו בנושא גם בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת, ונציג משרד הבריאות קרא לאוקראינה לסגור את הגבול לכניסת ישראלים, כשהחשש הוא מכניסת אלפי ישראלים לרחובותיה הצרים של אומן.

"עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30 אלף איש על רחוב וחצי. הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות" אמר הנציג בדיון.

חבר הכנסת משה אבוטבול אמר: "במקום שאנחנו נאמץ זמן לריב עם כל מיני קבוצות, נצטרך לבקש מהמדינה שתעמיד מדריכים שיסבירו לכל אלה שיוצאים איך להישמר כדי לאפשר להם את זה. אנשים שרגילים במשך עשרות שנים, שלא היו יכולים להיכנס לשערי אוקראינה ונכנסנו בדרכונים מזויפים כדי להתפלל אצל נחמן מאומן, יעשו כל מיני תרגילים כדי להיכנס בצורה עמוקה".

בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה, חה"כ יפעת שאשא-ביטון כי "המטרה של הדיון היא להציף שוב את פתיחת השמיים. צריך לזכור שלא מדובר רק על נתב"ג והתיירים אלא יש כאן הרבה מאוד מעגלים של אנשים שמתפרנסים מהעולם הזה ועלינו לדאוג לפרנסתם. אנחנו כאן כדי לראות איך אנחנו מקדמים את זה במיוחד לנוכח הפעולות האחרונות שננקטו בממשלה".

שאשא ביטון התייחסה לכניסת סטודנטים ותלמידי חו"ל לקראת חודש אלול ואמרה: "צריך להיות דין אחד לכולם. אם אנחנו יודעים לתת מתווה ומענה לקבוצה מסוימת אנו צריכים לתת מענה לכולם. אם נכנסים 16,000 אברכים צריך למצוא דרך להכניס את כולם. סיימנו את זמן 'שולחנות הדיון'. המשרדים צריכים להביא מתווה, אין עוד מה לדסקס בעניין הזה והגיע הזמן להביא מתווה".

אומן קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד