י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מסתמן: יציאה ל-10 מדינות ירוקות ללא צורך בבידוד בחזרה לישראל

המל"ל מציע מתווה שיאפשר לישראלים לצאת למדינות ירוקות ללא צורך בבידוד בשובם לישראל. "מצב התחלואה שלנו הוא פי עשרה מהסף של מדינה ירוקה"

מסתמן: יציאה ל-10 מדינות ירוקות ללא צורך בבידוד בחזרה לישראל
pixabay צילום: pixabay

משרד הבריאות מתנגד ליוזמת התיירנים לפתיחת מעבדת קורונה מהירה בנתב"ג: "מצב התחלואה שלנו הוא פי עשרה מהסף של מדינה ירוקה. יש עוד דרך ארוכה לעשות".

המל”ל מציע מתווה שיאפשר לישראלים לצאת למדינות ירוקות ולחזור ללא צורך בבידוד.

ועדת הקורונה בכנסת דנה בשעה זו (שלישי בבוקר) אם “לפתוח את השמיים” בישראל ולגבש מתווה להפעלת נמל התעופה בן גוריון לטיסות יוצאות ונכנסות. בדיון משתתפים בכירים במשרד הבריאות, אנשי ענף התיירות והתעופה וחברי כנסת.

כפי שפורסם בישראל היום, יו”ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון שמנהלת את הדיון, הבהירה כי מטרתו למצוא פתרון יעיל ומהיר לפתיחת השמיים לפעילות תקינה שתאפשר לעובדי ענף התיירות והתעופה לחזור לפעילות לאחר חצי שנה של הקפאה כמעט מוחלטת של הפעילות.

הדיון מתמקד בבדיקות הקורונה בנמל התעופה בן גוריון לפני המראה ואחרי נחיתה, כניסה למדינות ירוקות ומצבה של ישראל שמוגדרת כמדינה אדומה. ד”ר אשי שלמון שמייצג את משרד הבריאות, התייחס למספרים והסביר כי עד שלא נגיע לממוצע של כ-90 נדבקים ביום, נוגדר כמדינה אדומה. משרד הבריאות מתנגד למתן אפשרות לבדיקות קורונה בנתב”ג, בזמן שאנשי המקצוע וביניהם אנשי ענף התיירות והתעופה לצד חברי כנסת תומכים בהקמת מערך בדיקות כזה – בדומה לזה שקיים בנמלי תעופה רבים ברחבי העולם.

כפי שפורסם באתר פספורט ניוז, ח”כ מיקי לוי, אמר בדיון: “אני גורס שנכון לרגע זה חוץ מאשר הצהרות, אין למדינת ישראל תכנית סדורה איך לפתוח את השמיים. גם בכניסה של תיירים והערכות של בתי מלון. 200 אלף איש מתפרנסים מהענף הזה. הם חצי שנה כמעט ללא תעסוקה. אין אופק. הם תולים תקוות לאור העבודה של הוועדה הזו בלא מעט דברים. השמיים צריכים להיפתח כבר מחר בבוקר, יש 40 מדינות בעולם שפתחו את השמיים עם מגבלות כאלה ואחרות”.

באשר לארה”ב, השיב שלמון לשאלת ח”כ איילת שקד, “לתחושתנו ממדינות אדומות הבדיקות לא מחליפים חובת בידוד. מאז תחילת המשבר אנשי מקצוע זרים שהיו צרכים להיכנס לישראל עשו זאת תחת קפסולות סגורות. הבעיה שלנו מאנשי מכירות שהם מגיעים ליום יומיים ונמצאים במגע עם הרבה אנשים. יש פתרון ביניים שברור לנו שלא נוח לעשות פגישות בנתב”ג. לגבי מעבדות, ההבנה שמעבדה פרטית שתשב בנתב”ג יש התלבטות מקצועית האם להשתמש במאגר הלאומי ולערוך בדיקות בנתב”ג או להפעיל חברה פרטית”. עוד לדברי ד”ר שלמון, “שר הבריאות ישב עם שר התיירות, נתחיל לאפשר לקבוצות סגורות של תיירים ממדינות ירוקות להיכנס לכאן”.

בינתיים- תוכלו להזמין חופשה בארץ. אתר “בוקינג” לדוגמא, יצא במבצעים והנחות, וכן במבצע “מבצע נסיעה טובה” בו בוקינג מציע הנחה של לפחות 15% על מגוון בתי מלון. לפרטים נוספים לחץ כאן

שמיים פתוחים רפורמת שמיים פתוחים טיסות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד