י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כל החוזרים יהיו נקיים מקורונה

בברסלב משיבים לטענות משרד הבריאות: "מוציאים מידע מסולף"

חסידי ברסלב לא מוותרים לקראת ראש השנה תשפ"א והבוקר לאחר שבמשרד הבריאות הבהירו כי הם מתנגדים ליציאה לאומן בגלל הדוחק הרב במקום בו מצטופפים אלפים במקום קטן, מפרקים במזכירות הארצית של ברסלב את הטענות ואומרים כי מדובר בבורות ובמידע לא מדויק

בברסלב משיבים לטענות משרד הבריאות: "מוציאים מידע מסולף"
חסידי ברסלב בנתב"ג בדרך לאומן צילום: דובי קורן

לקראת הנסיעה של חסידי ברסלב לציון רבי נחמן בראש השנה תשפ"א, העיר אומן מקבלת הבוקר התייחסות ראשונה בכנסת, ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, הביע היום את התנגדות המשרד לאפשר לישראלים לטוס לאומן בראש השנה תשפ"א. 

בדיון בוועדת הקורונה אמר שלמון: "לגביי אומן - עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30,000 איש על רחוב וחצי, אין שום דרך לאפשר זאת. הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות".

בעקבות דבריו מבהירים במזכירות הארצית של ברסלב וכי מדובר במידע לא מדויק. לדברי הרב נחמן בנשעיה, יו"ר המזכירות דחסידי ברסלב, "חסידי ברסלב מתכוונים לנסוע לאומן ולעשות את זה בדרך הבטוחה ביותר בעידן הקורונה".

'בחדרי חרדים' העלה לראשונה את נושא אומן כבר לפני חודשיים וכעת בברסלב מבקשים לפרק את הטענות לגורמים ולדבר על הסיכונים. 

הרב נחמן בנשעיה מסביר: ראשית יש את  שדה התעופה - שם יש נוהל קורונה ברור בנתב"ג שכולל שמירת מרחק והגיינה, ישבנו בפגישת היערכות עם נתבג, והנסיעה לאומן תהיה תחת אותה שיגרה שיש בכל יום לאלפי הטסים לחו"ל.

בטיסה - פחות מ0.11% נדבקו בטיסה בעולם (USTUDAY) הרבה פחות כל מקום מרכזי אחר.  

אוקראינה - בכל המשא ומתן שלנו מול ממשלת אוקראינה ברור שכל נוחת יעבור בדיקת קורונה באם ימצא שלילי הוא יכנס לאזור המוגדר שהוא "נקי מקורונה", מבחינה מעשית זה לא שונה מאנשים שמתאכסנים בבתי מלון או בדירות נופש בכל הארץ. 

בתי מלון - התפוסה תעמוד תחת אותם קריטריונים של בתי מלון בארץ.

הציון של רבי נחמן - מתוכנן באותו מתווה כמו הכותל המערבי,מחולק ל"קופסאות" של 20 איש. 

אכיפה - כל הפרוצדורה תהיה תחת אכיפה של כ-1000 שוטרים אוקראינים, יותר מאשר בכל מקום אחר בארץ. מעבר לזה מרפאת קורונה כולל חדר מיון קורונה עם רופאים מתמחים בקורונה.

ועל הטענה ש"חסידי ברסלב יביאו את הקורונה לארץ", אומר בנשעיה, "מעבר לבורות שבדבר, זה סטטיסטית הדבר הכי לא נכון שיש. כל נוסע לאומן יעבור בדיקת קורונה ואם יהיה חיובי ישהה בבידוד באוקראינה שבועיים ככה שמבחינה. סטטיסטית כל החוזרים יהיו נקיים מקורונה, זהו מצב הרבה יותר טוב מכל מקום אחר או קבוצה אחרת".

לדברי בנשעיה, "פנינו למשרד הבריאות בכדי לעבוד יחד על המתווה, ולאפשר נסיעה בטוחה, במקום זה משרד הבריאות יוצא עם מידע מסולף. "30 אלף איש ברחוב וחצי", כשהערכה היא שיסעו כ-10 אלף במקסימום, על שטח של 10 רחובות - 2 ק"מ רבוע יותר מרווח מכל מקום".

"חסידי ברסלב שנסעו לאומן תחת השלטון הקומוניסטי ימצאו דרך לנסוע לאומן גם השנה, לנו חשוב שזה יקרה בדרך הבטוחה ביותר". 

בברסלב אף מציגים מפה של העירוב המראה שאומן מתפרסת על עשרות רחובות ולא רחוב אחד כמו שאומרים במשרד הבריאות. 

אומן ראש השנה נחמן בנשעיה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד