י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מנמיך ציפיות

ראש ארגון הבריאות: "יתכן ולעולם לא יהיה חיסון מושלם נגד הקורונה"

בעוד בעולם מודיעות החברות על החיסון שכבר נמצא "בהישג יד", יו"ר ארגון הבריאות העולמי מנמיך ציפיות ואומר כי "יתכן שלא יהיה חיסון מושלם"

ראש ארגון הבריאות: "יתכן ולעולם לא יהיה חיסון מושלם נגד הקורונה"
זריקה צילום: unsplash

אין למה לצפות? בעוד ברחבי העולם נמשך המירוץ אחר החיסון, כשבכל יום אנו שומעים מחברת תרופות נוספת על כך שהחיסון כבר מצוי, לטענתה, 'בהישג ידה' (תמונת מצב עדכנית פורסמה השבוע בידי מרכז המידע של אמ"ן), דווקא יו"ר ארגון הבריאות העולמי (WHO) נשמע אתמול פסימי לאחר שאמר כי לדעתו "יתכן ולעולם לא ימצא חיסון מושלם נגד הקורונה".

ד"ר תאודרוס אדהנום גבראיסוס, יו"ר הארגון השנוי במחלוקת, אמר אתמול כי "יתכן שלעולם לא יימצא תרכיב שיספק פתרון מלא, מושלם, כנגד מחלת הקורונה". את הדברים אמר במסגרת סקירה שמסר לתקשורת שם אמר כי "ישנם אמנם כמה חיסונים שנמצאים כעת בשלב השלישי של הניסויים הקליניים. כולנו מקווים לקבל מספר חיסונים יעילים שיוכלו לעזור במניעת זיהום. כעת נראה שאין פתרון וייתכן שלעולם לא יהיה".

לדבריו, "קיים חשש שלא יימצא חיסון יעיל, או שאולי יהיה חיסון שייתן הגנה מפני קורונה אבל רק לתקופה של כמה חודשים. עד שלא יסתיימו כלל הניסויים הקליניים, לא נדע".

הוא יתייחס גם למגיפת הקורונה בכללותה ואמר כי "המחלה היא ללא כל ספק אירוע החירום הבריאותי המשמעותי ביותר מאז ראשית המאה ה-20, והמאמצים הבינלאומיים הקדחתניים הנעשים עתה לאיתור חיסון למחלה הם חסרי תקדים".

נזכיר כי לפי הדו"ח של מרכז המידע הלאומי ישנן כבר ששה חברות שנמצאות 'על סף' פיתוח החיסון. עם זאת, גם יועץ רפואי בכיר וידוע אמר לנו היום ש"גם לאחר שהחיסון יגיע לשלב הייצור, נידרש לחכות עוד חודשים ארוכים עד שנוכל להתרשם שאכן מחד יש לו יעילות, ומאידך הוא לא גורם לפגיעות במערכות אחרות". ובמילים אחרות: המסיכות והמגבלות ילוו אותנו עוד זמן רב.

קורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד