י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

איגוד הישיבות מתריע: "האברכים יגיעו לחרפת רעב"

יו"ר איגוד הישיבות אברהם פרידמן, מתריע במכתב שהוא משגר ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, מתסבוכת כלכלת קשה בה יהיו נתונים בקרוב אברכי הכוללים בהיעדר תקציב

איגוד הישיבות מתריע: "האברכים יגיעו לחרפת רעב"
אברכים לומדים במודיעין עילית צילום: איתמר קירשבוים

סאגת תקציב הישיבות שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים', נמצאת בימים אלו על שולחנם של הנציגים החרדים ובראשם יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני. כעת מתריע יו"ר איגוד הישיבות אברהם פרידמן, מתסבוכת כלכלת קשה בה יהיו נתונים בקרוב אברכי הכוללים.

"בימים אלו, בהם מתקיימים דיונים הפכפכים ומנוגדים סביב תקציב המדינה, צפה ועולה מאליה גם סוגיית התקציב – לתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים" כותב פרידמן ליושב ראש ועדת הכספים מה גפני ומעלה בפניו את מצוקת האברכים.

פרסום ראשון: היועמ"ש מתנגד; החרדים מאיימים במשבר קואליציוני

פרידמן מציין כי "במצב העניינים כהיום – בהעדר תקציב מאושר, תעריף התמיכה החודשי לאברך כולל, אשר הועמד והועבר מאז תחילת שנת הכספים היה כ-600 ש"ח !!!" שעל פי החישוב אברך מרוויח כ-3.5 ש"ח לשעה.

באיגוד הישיבות מתריעים בפני גפני כי "במוקדם או במאוחר, יעמדו כל האברכים, בפני שוקת כלכלית שבורה וכניסה מהירה שלהם הם ומשפחותיהם – לחרפת רעב ! על כל המשתמע מכך". שאז, "הם יוגדרו מכאן ואילך כבעלי נכות כלכלית ועוד?" נכתב בפנייה.

באיגוד דורשים לפעול לכך לנוכח "צו השעה, המתבקש במצב קשה זה – לצרף אותם לאלתר למקבלי המענקים המוגדלים, המועברים בימים אלו באמצעות המוסד לביטוח לאומי ולהפקיד בחשבונותיהם האישיים את המענק המוגדל והכפול של 1500 ש"ח, מה שיאפשר להם מרווח נשימה והיערכות לקראת הבאות".

כזכור, ׳בחדרי חרדים׳ חשף אמש כי במפלגות החרדיות מעלים הילוך לנוכח החוסר בתקציב הישיבות ומתכוונים לעורר משבר פוליטי במטרה להשיג את התקציב בכל דרך, כשבשלב זה הנושא נמצא במוקש משפטי לו מחפשים פתרון.

משה גפני איגוד הישיבות תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד