י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התכנית המלאה נחשפת

תכתובת המיילים דלפה: הפגישה של השרה החרדית עומר ינקלביץ' ובני גנץ עם הרפורמים

חשיפה: מסמך פנימי שגובש בתנועה הרפורמית דלף החוצה ומעניק הצצה ליוזמות שמתכננים בארגון • סבב הפגישות של הארגון עם גנץ והשרה החרדית ינקלביץ' • מי השר שהוגדר "הכי קרוב לרעיונות של התנועה" • ומהו הזעם שמופנה לערוץ 20? • הסיפור המלא נחשף ב'בחדרי חרדים'

תכתובת המיילים דלפה: הפגישה של השרה החרדית עומר ינקלביץ' ובני גנץ עם הרפורמים
רפורמית בכותל צילום: פלאש90

חשיפה: בימים אלה יוצאים ראשי הארגון הרפורמי לסדרת פגישות עם שרי כחול לבן, בראשם חבר הכנסת בני גנץ ולצידו שרת התפוצות החרדית עומר ינקלביץ'. תכתובת מיילים פנימית שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' חושפת מסמך מרתק על ההכנות לפגישות.

בסדרת הפגישות שיצאה לדרך אתמול (שני), נפגשו ראשי הקהילה הרפורמית עם שר התקשורת יועז הנדל. מחר (רביעי) הם צפויים להיפגש עם השר יזהר שי, בחמישי תיערך פגישה עם השרה עומר ינקלביץ', ביום ראשון הבא תתקיים פגישה עם שר התיירות אסף זמיר, וביום רביעי הבא עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

מלבד העבודה שנציגי הרפורמים, שפועלים בניגוד להלכה היהודית, נפגשים לראשונה עם פרלמנטרית חרדית, השרה ינקלביץ' גם תקדיש מזמנה לשמוע על דרישות לתקציבים עבור פעילויות שנוגדת את ההלכה.

במסמך שדלף בטעות מתוך רשימת מיילים סגורה והגיעה לידי 'בחדרי חרדים', מוצע באופן ראשוני לעלות בפני השרים את נושא ה'הגנה על הדמוקרטיה' ולשמוע את הערכת לתרחיש של בחירות בקרוב ולערוך היכרות עם התנועה הרפורמית בארץ ובתפוצות.

במסמך המקדים לפגישה עם שר התקשורת יועז הנדל מוצע לעלות את המאבק שלהם מול ערוץ 20, שאינם משדרים את התכנים של הקהילה הרפורמית. "האידאל יהיה לצאת עם אנשי קשר מהמשרד שיעזרו לנו להמשיך את העבודה בנושא", נכתב.

עיקר המסמך עסק בהכנה לפגישה עם שרת התפוצות עומר ינקלביץ', שתתקיים כאמור ביום חמישי הקרוב ובה הם צפויים לבקש ממנה להגביר את תקצוב המשרד למען הקהילה הרפורמית בארץ ובתפוצות וכן את תקצוב רבני התנועה.

במסמך נכתב: "בפגישה צריכים להעמיק בה מבחינת ההסכמה על איפה עומדים התקציבים ואיך ניתן לשדרג אותם באופן משמעותי". ההצעה שעלתה היא "להציג תוכנית מגובשת לשילוש התקציב מהמשרד". עוד יבקשו הרפורמים לדון עימה בנושא הגיור, כשהנושא מוגדר במסמך כ"נושא נפיץ" לטענתם."סביר שהיא (השרה ינקלביץ׳ א.ק) לא יודעת על זה הרבה" נכתב.

תכתובת המיילים שנחשפה

עוד מבקשים הרפורמים לדון בנושא "הפגיעה המתמשכת בתנועה", זאת על ידי פגיעה בתקצוב הרבנים והמבנים השייכים לתנועה. נכתב כי הנושא יובא בדגש לפעול לקשר בין ישראל לתפוצות, שידוע כנושא קרוב לליבה של הממשלה ושל השרה ינקלביץ'.

כהכנה לפגישה עם השר אסף זמיר ביום ראשון מציינים בתנועה הרפורמית כי "מאחר והוא השר הכי מקורב לרעיונות של התנועה, אני כן חושבת ששווה להעלות איתו את הנושאים שעל הפרק" בהם תקצוב לרבנים ומבנים וחוק הגיור שלהערכתם היא אולי מתקרבת. לצד נושא תיירות רפורמית.

נציגי הרפורמים נערכים גם לפגישה עם יושב ראש כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ, כשמטרתם היא לדחוק בו לקדם חקיקה בנושאי סטטוס קוו שתקדם את האג'נדה שלהם, דבר שעלול לעורר סערה מול הנציגים החרדים, במיוחד שגנץ עצמו בתרחיש מסוים, אמור להפוך בעוד כשנה וחודשיים לראש הממשלה.

במסמך המקדים שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' נכתב לנפגשים עם גנץ, "צריך להזכיר לו את נושא הסטטוס קוו והנגיסות בו", כשהם מוסיפים, "אם יאמר שימי הממשלה קצובים, זה הזמן לדחוק בו להישגים מהירים", בנוסף נכתב כי יש לקדם את חוק האימוץ שעומד בשלבי הכנה סופיים ועוד חוקים שיהיה אפשר לקדם תוך 3-4 חודשים.

כאמור, גם עם שר התרבות והספורט חילי טרופר הם צפויים להיפגש בקרוב, שמדובר כפגישת המשך עם השר חובש הכיפה, "צריך להכין מסמך על הפגיעה במשכורות הרבנים שלנו", שנכתב, "אני בחשש שזה לא יעניין אותו, אבל ננסה".

בארגון הרפורמי יבקשו לקדם מול שר התרבות הקמת מחלקה לתרבות יהדות פלורליסטית, "בתקווה שיקשר אותנו לאיש מקצוע שיכול להמשיך ללוות את הנושא".

בני גנץ רפורמים עומר ינקלביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד