י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המשטרה פיענחה

הגולשת שקראה לרצוח את נתניהו - תושבת חו"ל

בתום חקירה שהתקיימה באישורו של המשנה לפרקליט המדינה, חשפה המשטרה את זהותה של מי שעמדה מאחורי חשבון הפייסבוק בו נכתב: "את ביבי צריך להזיז רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". • במשטרה הודיעו כי מדובר בתושבת חו"ל שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן אך, בתיאום עם פרקליטות המדינה היא ממשיכה בהליך הבדיקה.

הגולשת שקראה לרצוח את נתניהו - תושבת חו"ל
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מספר ימים לאחר שפתחה בחקירה, הערב (שלישי) הודיעה המשטרה כי הגיעה אל כותבת הפוסט ברשת החברתית פייסבוק שקראה לרצוח את ראש הממשלה, וכי מדובר בתושבת חו"ל שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן רב. כזכור, עורר נתניהו סערה כאשר פרסם  תגובה בפייסבוק של גולשת בשם דנה רון שקראה לפגוע עם "כדור בראש", בראש הממשלה. לאחר בירור קצר, התברר כי החשבון ממנו נכתבה התגובה הוא מזויף.

נתניהו התייחס הערב לחשיפתה של רושמת הפוסט על ידי המשטרה וכתב בחשבון בטוויטר שלו: "אני מודה למשטרת ישראל על איתור המשתמשת שהסיתה נגדי בפייסבוק ומקווה שימצו איתה את הדין. הסתה לרצח - מחוץ לתחום". נתניהו הגיב לטענות שנשמעו, כביכול אנשים מטעמו הם אלו שהפעילו את חשבון הפייסבוק המזוייף: "אני אפילו לא מצפה להתנצלות מהתקשורת שטענה שמדובר ב״בוט״ שאני הפעלתי, אבל אני כן מצפה ממנהיגי השמאל לפיד ועודה שיגנו את ההסתה הנוראית הזאת".

בתגובה שעוררה סערה, כתבה הגולשת דנה רון: "את ביבי צריך להזיז רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". ראש הממשלה פרסם כאמור את צילום המסך מהפייסבוק וכתב: "אתמול המשטרה עצרה ליד משרד ראש הממשלה אדם שאיים לרצוח אותי ובכליו נמצאו סכינים. היום אגיש תלונה במשטרה נגד איום ההסתה המצורף כאן, שקורא לרצוח אותי 'עם כדור בראש'".

אלא, שמאוחר יותר הבהירו בחברת פייסבוק כי מדובר בחשבון פיקטיבי שהוסר מהרשת. "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו"ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי, ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה", מסרו בפייסבוק.בתיאום עם פרקליטות המדינה, ממשיכה בהליך הבדיקה.

כעת, הודיעה המשטרה, כי עם היוודע דבר קיומו של הפרסום בפייסבוק הקורא לפגיעה בראש הממשלה, תחת שם המשתמש "dana ron", נפתחה ביחידת הסייבר בלהב 433 בדיקה לאיתורה, באישור המשנה לפרקליט המדינה, נוכח העובדה שמדובר בביטוי המעלה חשד לעבירה של הסתה לאלימות. כאמור, לאחר ביצוע מספר פעולות חקירה של המשטרה עלה כי מי שעומדת מאחורי הפרסום היא תושבת חוץ, שאינה מתגוררת בישראל מזה זמן רב.

 

 

איום ברצח ראש הממשלה פייסבוק חקירה משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד