י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לקראת דרמה מחר בכנסת?

השר מאשים: בגלל החרדים, ההתגברות לא תעבור

שאלת השאלות במערכת הפוליטית לקראת מחר, היא האם פסקת ההתגברות תעבור באופן מפתיע? שקד ניסתה הערב לאתגר את השר אלקין מבכירי הליכוד שנחשב לתומך נלהב בחוק, שהתפתל, השיב כי הוא בבידוד ולא יכול להגיע להצבעה וגם האשים שממילא אין רוב כי החרדים מתנגדים

השר מאשים: בגלל החרדים, ההתגברות לא תעבור
חברי הכנסת החרדים בהצבעה צילום: באדיבות המצלם

שר המים וההשלכה הגבוהה, זאב אלקין מ'הליכוד', מאשים הערב (שלישי) את הסיעות החרדיות, בכך שבגלל התנגדותם לא יושג הרוב להעברת פסקת ההתגברות, שיוזמת חברת הכנסת איילת שקד מסיעת 'ימינה'.

שקד פנתה הערב בציוץ פומבי לשר זאב אלקין, בו הזכירה לו ציטוט שלו שאמר "פסקת ההתגברות זו הדרך הנכונה והדבר לא יוביל להרס הדמוקרטיה" ושאלה אותו "מה אתה מצביע מחר?".

השר זאב אלקין השיב לשקד: "איילת חבל לבזבז ציוץ סתם. הרי את יודעת היטב שאני בבידוד ולא יכול להצביע מחר", כשהוא מאשים את החרדים, "את גם יודעת שבגלל החלטת המפלגות החרדיות להצביע נגד אין סיכוי לרוב מחר, וההצעה תיפול בוודאות".

עוד כתב השר אלקין לשקד, "חבל לתת ניצחון לשמאל רק כדי להטריל את הקואליציה. מציע לך לדחות את ההצבעה למועד שנוכל לגייס רוב אמיתי בעד".

שקד השיבה לאלקין: "זאב, בידוד לא מונע הצבעה, ח"כים מבודדים הגיעו בעבר להצבעה. אם זה חשוב מגיעים. בנוסף, האופוזיציה התחייבה לקזז כל ח"כ בבידוד שיבקש. אבל תכלס, פשוט תגיע".

כזכור, אמש דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי בסיעות החרדיות טרם גיבשו עמדה סופית אחידה, האם להימנע בהצבעה מחר או שמא להתנגד, כשברקע חשש מנקמה נוספת של כחול לבן בהצבעה בשבוע הבא על ביטול חוק המרכולים שצפויה 'יש עתיד' להעלות ולאתגר את חבריהם לשעבר מ'כחול לבן'.

איילת שקד זאב אלקין המפלגות החרדיות פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד