י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

לשכת מנדלבליט מכחישה: לא חיווה דעתו בעניין תקציב הישיבות

כעשרים וארבע שעות לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי היועמ"ש לממשלה מתנגד להעברת תקציב הישיבות בדרך העוקפת את ועדת החריגים, בהעדר תקציב מדינה קבוע, הערב מפרסמת לשכתו הכחשה פומבית בה הם מבהירים כי "סוגיה זו לא הובאה בפני היועמ"ש להתייחסותו"

לשכת מנדלבליט מכחישה: לא חיווה דעתו בעניין תקציב הישיבות
תלמידי ישיבה חסידים צילום: באדיבות המצלם

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', על כך שבסיעות החרדיות מחזיקים בהתחייבות מראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את תקציב הישיבות דרך תקצוב פתיחת שנת הלימודים, שעבר בממשלה בתחילת השבוע, אלא שהנושא נתקל בקשיים בעקבות התנגדות היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט שמכחיש הערב את הפרסום.

"במענה לפניות בעקבות מספר פרסומים בדבר חוות דעת שניתנה כביכול ע"י היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, בעניין העברת תקציב לישיבות שלא באמצעות ועדת החריגים", הבהירו הערב בלשכת היועמ"ש, "אנו מבהירים כי סוגיה זו לא הובאה בפני היועמ"ש להתייחסותו. היועץ המשפטי לממשלה לא נדרש לדברים וממילא לא חיווה דעתו בעניין האמור".

כזכור אמש דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי משבר תקציב הישיבות, שדווח אודותיו בהרחבה ב'בחדרי חרדים' מגיע לנקודת הכרעה, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתחייב לפתור את מצוקת תקציב הישיבות, נתקל בהתנגדות היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ובתגובה, החרדים מעלים שלב ויפעלו להשיג את התקציב בכל דרך, מה שעלול להביא למשבר חריף בממשלה.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני נועדו לפגישה בנושא עם ראש הממשלה, במהלכה התחייב נתניהו להביא לתקציב של כ-300 מיליון שקלים עוד בטרם אישור התקציב כדי לפתור את המצוקה.

על פי הסיכום בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר ועדת הכספים גפני, התקציב אמור היה לעלות ביום ראשון החולף לישיבת הממשלה, כך שבתוך תקציב המענק למוסדות החינוך, הגיעו לסיכום כי ישולב גם תקציב לישיבות, בזמן שמענקי האברכים והבחורים נמצא בשפל של ממש.

אלא שהסיפור מסתבך, כשל'בחדרי חרדים' נודע כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי הוא מתנגד להעברת התקציב שלא דרך ועדת החריגים שלא קשורים לקורונה, וראש הממשלה הודיע כי הוא מנוע מלהביא את תקציב הישיבות לצד תקציבים למשרד הביטחון בהעדר תקציב קבוע.

בסיעות החרדיות זועמים על ההחלטה ומנסים למצוא פתרון שיעקוף את התנגדות היועמ"ש, כשבין ההצעות עולה אפשרות להסתייגות בוועדת הכספים ולבקש שלא לאשר את 4 מיליארד השקלים לפתיחת שנת הלימודים עד להסדרת תקציב הישיבות.

במהלך דיון שקיימה סיעת יהדות התורה עלה הנושא לשולחן, כאשר חבר הכנסת גפני אמר: "לא צריך לשתוק על זה. גם הישיבות צריכות תקציב לקורונה. ביבי הבטיח שמגיע התקציב של הקורונה בחינוך, נוסיף בין 300 ל-400 מיליון שקל". עוד אמר כי במקרה ולא תתקבל ההסתייגות "אנחנו נחפש עוד דרכים לתת תקציב. ראש הממשלה לא מתכחש להסכם".

כאמור כ-24 שעות אחרי הפרסום לשכת היועמ"ש מפרסמת הכחשה.

תקציב הישיבות אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד