ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
האם הפעם הצדק ייעשה

מכחיש השואה נעצר וחשבון הפייסבוק של חברו נסגר

מכחיש השואה הצרפתי המפורסם אלן סורל נעצר וחשבון הפייסבוק של חברו נסגר • סורל נידון בעבר כמה פעמים באשמת הסתה גזענית, ובכל פעם ערער והצליח להתחמק מעונש, האם הפעם הצדק ייעשה והאנטישמי ייכנס למאסר על מעשיו 

מכחיש השואה נעצר וחשבון הפייסבוק של חברו נסגר
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

משטרת צרפת עצרה את אלן סורל, אחד האנטישמיים הבולטים במדינה ולא בפעם הראשונה.

סורל, שבעבר נידון למאסר בגין הסתה לשנאה גזענית והכחשת השואה, נעצר בדירתו בפריז ב-29 ביולי בקשר לאתר האינטרנט שלו, "שוויון ופיוס", כך דיווח האתר Le Parisien. האתר מפרט תיאוריות קונספירציה לגבי אופן הפעלת כוחם של היהודים וקורא למהפכה.

אלן שורל נידון בינואר 2019 לשנת מאסר, הוא נמצא אשם בעלבון גזעני, פרובוקציה והסתה לשנאה גזעית בגלל דברים שאמר נגד אדם שתבע אותו, כמה חודשים לאחר מכן, שוב הוא נידון על ידי בית הדין הפלילי בפריז לשנה אחת בכלא, בגין הכחשת שואה, הוא הורשע גם בדצמבר 2018 בגין לשון הרע. בכל פעם ערער ובכך התחמק מהכלא.

בתוך כך, פייסבוק סגרה ביום שני האחרון את דף הפייסבוק ואת חשבון האינסטגרם של דיידונה מבאלה, בעל ברית פוליטי וחבר של סורל. לפני מספר שבועות מחק יוטיוב את הערוץ והסרטונים של דיידונה.

מעצרו האחרון של סורל הינו בגין הסתה לשנאה כלפי יהודים ומעשים ש"סיכנו את האינטרסים הבסיסיים של הרפובליקה". סורל נעצר מספר פעמים, אם כי הוא הצליח כאמור להתחמק עד כה מהכלא באמצעות ערעור על הרשעותיו.

הכחשת שואה אנטישמיות צרפת משטרת צרפת פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד