י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בוידאו

אפליה בבית הדין: לדרוזי עזרו וליהודי לא

עו"ד יהודי ועו"ד דרוזי, שמייצגים באותו תיק, פנו לדיין מרט דורפמן, וביקשו לדחות דיון • אחד מהם הסביר שמדובר בתשעה באב, השני הסביר שמדובר בערב חג הקורבן • לא תאמינו כשתראו מה ענה הדיין לכל אחד מהם

אפליה בבית הדין: לדרוזי עזרו וליהודי לא
עורך דין בבית משפט העליון. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

חבר הכנסת ינון אזולאי הפנה היום (רביעי) שאילתא לשר המשפטים אבי ניסנקורן, בעניין אפליית יהודים בבית הדין לעררים. לשאלתו, "בבית הדין לעררים – עו"ד יהודי ועו"ד דרוזי שמייצגים באותו תיק, פנו לדיין מרט דורפמן וביקשו לדחות דיון. אחד מהם הסביר שמדובר בתשעה באב ובקשתו נדחתה. השני הסביר שמדובר בערב חג הקורבן וקיבל דחייה. אותו תיק, אותו יום, אותו הדיין, אך תשובה שונה".

אזולאי תקף ואמר כי "לא ייתכן שבמדינה יהודית עורך דין דרוזי יקבל דחייה של דיון עקב חג הקורבן, בעוד שעו"ד יהודי לא יקבל דחייה עקב יום תשעה באב, שהוא יום צום ואחד הימים החשובים והקשים של העם היהודי. אנחנו נמצאים במדינה יהודית, איפה הרגישות? למה יש רגישות רק כלפי צד אחד? אם זו לא אפליה, אז אני לא יודע מה היא אפליה".

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב לח"כ אזולאי: "המדיניות היא כן להתחשב ככל שניתן. אני לא יכול להתייחס לנושא הזה שעלה פה בדיון, אבל כמכלול יש התחשבות במידת האפשר מצד הנהלת בתי המשפט בדחיית דיון בציון אירוע דתי כזה או אחר. אני חושב שראוי לקיים דיון בהתחשבות ובכפוף לאפשרויות שיש לבתי הדין או בתי המשפט".

בית הדין האזורי חג הקורבן תשעה באב ינון אזולאי אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד