י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השר אשכנזי לשגרירים: "איראן וחיזבאללה ממשיכים לאיים על ריבונותה של ישראל"

במהלך מפגש עם שגרירים זרים, דן היום שר החוץ גבי אשכנזי בנושא המשך ההתבססות האיראנית בסוריה • אשכנזי אמר לשגרירים: "האירועים בתקופה האחרונה מוכיחים שאיראן ושלוחתה באזור, ארגון הטרור חיזבאללה, ממשיכים בניסיון שלהם להתבסס צבאית באזור, לאיים על ריבונותה של מדינת ישראל והוצאת פיגועי טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל"

השר אשכנזי לשגרירים: "איראן וחיזבאללה ממשיכים לאיים על ריבונותה של ישראל"
גבי אשכנזי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום (רביעי) עם שגרירי אמריקה לטינית ומדינות הקריביים בישראל. הפגישה עסקה בשלל נושאים ובין היתר דנו השגרירים עם אשכנזי בתכנית השלום של טראמפ, והמשך התבססות איראן במזרח התיכון. בפתח הפגישה התייחס השר אשכנזי לפיצוץ שהתרחש אמש בביירות ועדכן את השגרירים כי ישראל הציעה סיוע הומניטרי ורפואי ללבנון מתוך סולידריות עם העם הלבנוני בהתמודדותו עם האסון ההומניטרי הקשה.

מטבע הדברים, עסקה הפגישה במאבק של מדינת ישראל בהמשך ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, ובמזרח התיכון בכלל. "האירועים בתקופה האחרונה מוכיחים שאיראן ושלוחתה באזור, ארגון הטרור חיזבאללה, ממשיכים בניסיון שלהם להתבסס צבאית באזור, לאיים על ריבונותה של מדינת ישראל והוצאת פיגועי טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל", אמר אשכנזי לשגרירים.

"על כולנו לפעול נגד הניסיונות של איראן וחיזבאללה לערער את היציבות באזור ולפעול למניעת התגרענות איראן והוצאת ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק, אני רואה בכם שותפים מלאים למאמץ ומצפה ממדינות אמריקה הלטינית למנוע טרור עולמי", הוסיף.

השר אשכנזי הציג לשגרירים את עמדת ישראל בנוגע לתכנית השלום של טראמפ, והתייחס להתבססות איראן במזרח התיכון והאיום שמהווה משטר האייתולות על יציבות האזור ועל העולם כולו, כפי שלמדה גם אמריקה הלטינית בפיגועי הטרור נגד שגרירות ישראל ובניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ופעילות חיזבאללה במרחב. במהלך הפגישה, קבוצת שגרירי אמריקה הלטינית והקריביים הגישו לשר הצהרה משותפת של תמיכה בישראל והרצון להמשיך לפתח את היחסים עם ישראל.

גבי אשכנזי שגרירים איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד