ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מבצע אכיפה נרחב

האפליקציה החברתית הסירה מאות חשבונות שהתחזו לתומכי דונלד טראמפ

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה כי הסירה מאות חשבונות שהופעלו מחוות טרולים ברומניה • החשבונות התחזו לאפרו-אמריקנים התומכים בנשיא ארה"ב • בסך הכל הוסרו מפייסבוק ואינסטגרם חשבונות וקבוצות אחריהן עקבו למעלה משני מיליון אנשים

האפליקציה החברתית הסירה מאות חשבונות שהתחזו לתומכי דונלד טראמפ
משרדי פייסבוק צילום: סרג' אטאל, פלאש 90

חשד להטעיית בחירות?: פייסבוק הסירה מאות חשבונות שמנוהלים על ידי קבוצה ברומניה, החשבונות התחזו לאפרו-אמריקנים התומכים בדונלד טראמפ.

על פי הדיווח האפליקציה החברתית המפורסמת פייסבוק הסירה מאות חשבונות מחוות טרולים ברומניה, שהתחזו לאפרו-אמריקנים שכביכול תומכים בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

המהלך של פייסבוק הוא כחלק מהאכיפה של הרשת החברתית נגד התנהלות מזויפת, בה משתמשים בחשבונות מזויפים כדי לנפח תוכן או מוצרים למכירה באופן מקוון.

פייסבוק מסרה כי ביום חמישי האחרון היא מחקה מאות חשבונות במדינות שונות. רק ברומניה ספציפית היא מחקה עשרות חשבונות פייסבוק, שלושה עמודים ועשרות חשבונות אינסטגרם, "מצאנו את הרשת הזו כחלק מהחקירה שלנו על חשד להתנהגות בלתי-אמיתית מתואמת לקראת בחירות 2020 בארה"ב" הודיעה פייסבוק.

החווה פרסמה תכנים באינסטגרם תחת השמות 'BlackPeopleVoteForTrump' ו-'We Love the President' כך דווח בחדשות NBC.

חוות טרולים הן קבוצות של אנשים העובדים יחד כדי לתפעל שיח ולעורר תנועה באינטרנט באמצעות חשבונות מזויפים.

בדרך כלל חוות אלה נרכשות לרוב על ידי ממשלות או עסקים זרים כדי לדחוף דעות פוליטיות ספציפיות ולהביא לשיח בנושאים שונים.

ראש מדיניות האבטחה בפייסבוק, נתנאל גלייכר, אמר ל-NBC כי לא ברור מהן המניעים של חוות הטרולים, אך הם לא מצאו "עדות ברורה למוטיבציה פיננסית" או "קישורים ברורים לחברות מסחריות ידועות במרחב הזה".

בסך הכל הוסרו 303 חשבונות פייסבוק, 181 עמודים, 44 קבוצות פייסבוק ו-31 חשבונות אינסטגרם. אחריהם עקבו יותר משני מיליון אנשים.

פייסבוק דונלד טראמפ אפרו אמריקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד