י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזעזועים בקואליציה

השר מכחול לבן: "החרדים אכזבו. לא נוכל לקדם את חוק הגיוס"

שר החקלאות ומקורבו של בני גנץ מתייחס לאיום לטרפד את חוק הגיוס ומביע "תחושת אכזבה מהחרדים שלא קיימו את הערבות. לא נוכל לקדם את המהלך של חוק הגיוס" • מנגד, השר אלי כהן על קריסת ההבנות בין הליכוד לכחול לבן: "הדבק היחיד שעוד מדביק את הממשלה זה משבר הקורונה" • צפו בתכנית 'שחור לבן' בערוץ כנסת עם משה גלסנר ועו"ד אבי בלום

השר מכחול לבן: "החרדים אכזבו. לא נוכל לקדם את חוק הגיוס"
שר החקלאות אלון שוסטר צילום: ערוץ כנסת

קרב פנים-ממשלתי בתוכנית שחור-לבן בערוץ כנסת בהגשת משה גלסנר ועו"ד אבי בלום, בין השר אלון שוסטר מכחול לבן לבין השר אלי כהן מהליכוד, מספק כותרות מעניינות בזירת היחסים בין כחול לבן לחרדים.

השר שוסטר עומד מאחורי האיום ששוגר לחרדים בנוגע לטרפוד חוק הגיוס ומבהיר כי החרדים לא קיימו את הערבות שנתנו לבני גנץ; "אני מרגיש תחושת אכזבה גדולה. תקענו יד עם החרדים לברכה והצלחה וכשהם צריכים להתייצב הם לא מתייצבים ואני נתקל באמירות כגון בחירות הן אסון שלא אומרות שום דבר. יש צד אחד שמפר את ההבטחה".

כשנשאל האם הפשרה בחוק הגיוס מותנית בהעברת תקציב דו-שנתי, השיב "אם לא תהיה ממשלה לא נוכל לקדם את המהלך הזה שבני גנץ מקדם. גם בשביל חוק הגיוס המפויס אנחנו צריכים ממשלה. השרים החרדים יכולים להיות אבן ראשה בהחזרת השפיות לממשלת ישראל".

מנגד, השר מטעם הליכוד אלי כהן מבהיר כי מבחינת הליכוד לא נותר כל מחנה משותף לקיומה של הממשלה לבד ממשבר הקורונה ומצהיר כי הליכוד לא יחזור בו מהדרישה להעברת תקציב חד-שנתי.

אלי כהן מותח ביקורת נוקבת על שותפתו מתנועת 'כולנו' לשעבר יפעת-שאשא ביטון: "היא היתה צריכה לפעול בתיאום. לא ייתכן שיו"ר ועדת הכספים יפעל בהתנגשות עם שר האוצר. לא ייתכן שיו"ר ועדת קורונה יפעל בהתנגשות מוחלטת עם שר הבריאות".

בפתיח הדינמי של התוכנית הציעו המגישים את מתווה שחור-לבן להפעלת בתי הכנסת וחשפו את התמלול מתוך הוויכוח שהתנהל בקבינט הקורונה בנוגע לפתיחת בתי הכנסת. ובפינת 'פרשיית השבוע' דיברו המגישים על הברכה והקללה מפרשת ראה שרלוונטיות לתקופתנו.

כמדי שבוע בשיתוף בין ערוץ כנסת לאתר 'בחדרי חרדים' – מוגשת לכם התוכנית המלאה של צמד המגישים החרדיים הבכירים.

חוק הגיוס מפלגת כחול לבן אלי כהן אלון שוסטר ערוץ כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד