י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ריבלין נגד בחירות

הנשיא נגד בחירות: "תכו את המדינה במכה קשה ובלתי נסלחת"

שר התקשורת יועז הנדל נפגש היום עם נשיא המדיה ריבלין כדי לכונן אמנה שתסדיר את תפקידם של עיתונאים בהפגנות ובמוקדי חיכוך מול אנשי ציבור, מפגינים וכוחות הביטחון. הנשיא התייחס לאפשרות של הליכה לבחירות: "לא ייתכן שנמשיך ונעסוק באפשרות הזו, כאילו היתה תרחיש הגיוני, בעוד שאנו סופרים את מתינו"

הנשיא נגד בחירות: "תכו את המדינה במכה קשה ובלתי נסלחת"
ראובן ריבלין ויועז הנדל צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום, (שלישי) עם שר התקשורת יועז הנדל. בתום פגישתם הכריזו השר והנשיא על קידום שיח לכינון אמנה שתסדיר את תפקידם של עיתונאים בהפגנות ובמוקדי חיכוך מול אנשי ציבור, מפגינים וכוחות הביטחון. אמנה שתעסוק בגיוון ואיזון השיח, בשמירה על חופש העיתונות וביטחון העיתונאים ותייצג את החברה הישראלית כולה.

שר התקשורת יועז הנדל אמר בתום פגישתם: "בשבועות האחרונים אנו עדים לצבר פגיעות ואיומים כנגד עיתונאים ואנשי תקשורת מימין ומשמאל בעת מילוי תפקידם. לצערי, הפגיעה בעיתונאים מדאיגה פוליטיקאים מסוימים רק כאשר הם שייכים למחנה שלהם. פעם אחר פעם גיניתי, אך ניראה כי גינויים אינם מספיקים. אני רואה בחשש את השחיקה במעמדה של התקשורת ובמקומה הקריטי במארג החברתי במדינת ישראל.

"לכן פניתי אליך, אדוני הנשיא" אמר השר הנדל, "כדי שנעשה סוף לתופעה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. בתור התחלה, אני שמח לפעול כדי לייצר אמנה לגבי תפקידם של עיתונאים בהפגנות ובמוקדי חיכוך מול אנשי ציבור, מפגינים וכוחות הביטחון. אמנה משותפת שתעסוק בגיוון ואיזון השיח, בשמירה על חופש העיתונות וביטחון העיתונאים. בשולחן זה ייקחו חלק בעלי תפקידים ומובילי דעה אשר ייצגו את כל גווני החברה הישראלית".

השר התייחס לאפשרות קיומן של בחירות נוספות ואמר: "אחדות היא אידיאל, לא הכרח. מדינת ישראל לא צריכה עכשיו בחירות. היא במשבר שכמוהו לא היה מאז מלחמת יום הכיפורים. עכשיו הזמן לעשות הכל כדי למנוע בחירות, ולא ליפול לבורות שיזרזו בחירות".

הנשיא הודה לשר על היוזמה ואמר: "חופש הביטוי והעיתונות, החופש לדווח על הנעשה בשטח, לפרשן ולבקר, הם אמת מידה מרכזית לבחינתה של דמוקרטיה. אם חשובה לנו המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו, של כולנו, עלינו להבטיח את ביטחונם ואת חירותם של העיתונאים, המבקרים, הפובליציסטים, האזרחים והאזרחיות, להביע את דעתם. אוי לנו אם אלה יהיו מאויימים על ידי השלטון מזה, או על ידי יחידים מזה".

הנשיא התייחס לדבריו של השר הנדל באשר לאפשרות שתתקיימנה בחירות נוספות ואמר: "בתום דבריי אני מבקש להתייחס לאמירה הנכונה והברורה שלך באשר לסכנה ששבה ופוקדת אותנו בדמותה של מערכת בחירות נוספת. לא אכביר באזהרות שידועות לך היטב, רק אומר לך, כאזרח בין אזרחים -זו אינה אפשרות. לא ייתכן שנמשיך ונעסוק באפשרות הזו, כאילו היתה תרחיש הגיוני, בעוד שאנו סופרים את מתינו. אם לשם תיקחו אותנו, אתם, הדרג הנבחר, מכל מפלגה שהיא, אם תובילו אותנו אל נקודת השפל המבהילה הזו, תכו את המדינה במכה קשה, מכאיבה ובלתי נסלחת. השמרו לכם מפניה, השמרו היטב.״

רובי ריבלין יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד