כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אב"ד ערלוי לצד אב הסרבן

"בית הדין מתנכל באכזריות ללא הוכחות"

במכתב חסר תקדים, קובע הגר"י סופר וחברי ועד קהילת ערלוי בביתר כי בית הדין מתאכזר, רודף ומתנכל לאביו של הסרבן ללא הוכחות. במכתב מוחים נגד הזלזול של הדיין הרב שטסמן בעדותם של "גאוני וצדיקי הדור" • כל הפרטים על המכתב הדרמטי

"בית הדין מתנכל באכזריות ללא הוכחות"
הגר"י סופר אב"ד ערלוי ביתר צילום: שלומי טריכטר

תמיכה נחרצת באביו של סרבן הגט. הגר"י סופר, אב"ד ערלוי ביתר וחברי ועד הקהילה חתמו היום (שלישי) על מכתב חריף נגד בית הדין הרבני בטענה כי הוא "מתאכזר, רודף ומתנכל באכזריות" לאביו של סרבן גט, ומאשים אותו בעיכוב הגט לכלתו - ללא הוכחות.

תחת הכותרת "מחאה גדולה", כתבו כי "נחרדנו למשמע אוזנינו ולראות עינינו, את הפסק דין של הרבנות בתל אביב על ידי אב בית הדין הרב שלמה שטסמן", כשכוונתם לפסק לפיו יציאתו של האב מישראל תוגבל בערבויות כספיות גבוהות, תשלום קנס יומי בסך 5,000 שקלים, זאת בשל הטענה כי הוא אחראי לעיכוב הגט "ללא שום ראיה", כלשונם.

במכתב החריף מזכירים את דבריו של האדמו"ר מערלוי זצ"ל, לפיהם מאשימים את אביו של הסרבן ב"אשמת שווא שכיבוכול מעכב הוא את בנו מלתן גט", וכן גם את המכתבים של האדמו"ר מפאפא, הגרי"ד גרוסמן והגרמ"צ הלברשטאם שהעידו שדיברו עם הסרבן "וראו בעליל שאין האב מעכב את הגט ואדרבה הוא רוצה שיתן גט, רק בנו הוא המסרב היחידי לתת את הגט", לשון הדברים.

בנוסף, במכתב מוזכר אף פסק הדין הדרמטי של הדיין הרב שלמה בן ציון הרבסט, ראש אב בית דין צדק באמריקה, שמוכר על ידי בתי-הדין בישראל לענייני גיטין, לפיו האישה אינה עגונה בכלל, והבעל הסכים בכל שלב לתת לה גט, פסק שעורר סערה גדולה אחרי פרסומו, והפריך את רוב הטענות נגד אביו של הבעל.

הגר"י סופר וחברי ועד הקהילה, מחו על הזלזול של אב"ד של בית הדין האזורי בתל אביב הרב שטסמן ב"עדותם של גאוני וצדיקי הדור שהרגישו חוב קדוש לגלות את האמת הידועה להם, ובאו להעיד לטובת הצדק המתבקש, ובעזות מצח דחה את דבריהם על ידי שהעליל עליהם, שעדותם משוחדת. הם כותבים כי "חרה לנו".

במכתב הם מעלים את השאלה "האיך יתכן שבית דין בישראל מתאכזר כל כך על סמך טענות שאין להם הוכחות כלל, ועל משענת קנה רצוץ סברות משונות והזויות מתנכלים ורודפים להנדון באכזריות? והאם על פי השולחן ערוך יכולים להוציא כסף מאדם מוחזק ללא עדים כלל ובפרט באחד שגדולי הדור העידו עליו להפך שהוא רוצה שבנו ייתן גט ואינו המעגן? ועוד היכן מצאנו שעל פי דין תורה אפשר להעניש אבא בגלל טענות על בנו?".

הם אף מוסיפים למתוח ביקורת על הרב שטסמן, וטוענים כי הוא "תפס יהודי מבוגר שאינו בקו הבריאות, עשיר גדול, תומך ומחזיק תורה וחסד, מחזיק עשרות אברכים בכוללים שברשותו בארץ ובחו"ל, תומך במאות משפחות שאינם בעלי יכולת, בונה בתי כנסיות מפוארים בארץ ובחו"ל לפאר ולרומם בית ה'".

לדבריהם, הוא מגיע "ביחד עם ארגוני הנשים ועושים ממנו יותר ממה שעושים לפושע בינלאומי, והכל בכדי להוציא ממנו ממון רב על גבם וחשבונם של משפחות האברכים ואברכי הכוללים שהוריד מהם את התמיכות והתרומות בגלל תשלומי הקנס הגדול מידי יום, ובמקום זה היה להם להפעיל סמכויותיהם על בנו שיתן גט".

כזכור, אב הסרבן ביקש לאחרונה מבית הדין הרבני הגדול לפסול את אב בית הדין הרב שטסמן שדן בעניינו. הסיבה: אב"ד לטענתו "נוהג במשוא פנים ובאופן מוטה, בהגיעו עם דעה מוקדמת ומטען כבד של איבה המונעת ממנו לשמוע את טענות האב בלב פתוח ובנפש חפצה, ותוך שהוא חורץ דין במעמד צד אחד ועוד בטרם נשמעו טענותיו של האב", כלשונו.

בני הזוג נישאו לפני כ-20 שנה והתגוררו בארצות הברית, הם הגיעו לביקור בישראל, ובמהלכו לקתה האישה באירוע מוחי ונשארה נכה עד היום. בית הדין קבע כי הבעל חייב לתת גט לאשתו, אך הבעל התעלם ואפילו לא טרח לערער עליו. הדיינים בבית הדין קבעו כי אביו הוא שעומד מאחורי העיגון, זאת ללא כל ראיה מפורשת שהוצגה.

מאז ועד היום, במשך כ-5 שנים, נמצא האב בישראל תחת צו עיכוב יציאה מהארץ, כאשר רק לפני כשנה וחצי הותרה יציאתו בכפוף להפקדת ערובה בשווי מיליון דולר. מצבו הרפואי קשה ביותר, הוא לקה במספר אירועים מוחיים והתקפי לב ואף אושפז מספר פעמים בישראל, כאשר באחת אף הורדם והונשם במשך כשבועיים.

סרבן גט הרב שטסמן חסידות ערלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד