כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"אבל בעולם החסידי, זה פספוס"

צפו: הח"כ הדגלאי ספד לאדמו"ר במליאת הכנסת

דבר פטירתו של הרבי מסאדיגורה זצ"ל הגיע למליאת הכנסת, כאשר ח"כ אליהו ברוכי ספד לאדמו"ר וסיפר על גדלותו לידיעת הח"כים שלא זכו להכיר • צפו בדברים

צפו: הח"כ הדגלאי ספד לאדמו"ר במליאת הכנסת
ח"כ אליהו ברוכי בכנסת צילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת אליהו ברוכי מ'דגל התורה' ספד היום (שלישי) מעל לדוכן הכנסת את האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה ומובא בשעה זו למנוחות בבית החיים בגבעתיים.

"בשעה זו מתקיים מסע הלוויה של רבי ישראל משה פרידמן, האדמו"ר מסידגורא זצ"ל שנפטר הלילה לאחר מחלה קשה. ראיתי הבוקר כותרת: "אבל בעולם החסידי". לתאר את לכתו כאבל של מגזר כזה או אחר, זה פספוס", פתח ברוכי את דבריו.

"נכון", ציין חה"כ ברוכי, "האדמו"ר היה חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ונצר לרבי ישראל מרוזי'ן. אבל חייו הפרטיים היו מוקדשים לכלל ישראל". הוא סיפר לחברי הכנסת: "הרב'ה מסדיגורא נולד בארה"ב. אחר כך עלה ארצה. הוא למד בישיבה חסידית והמשיך לישיבה ליטאית. אחר כך נסע לכהן כרב קהילה באנגליה ושב לארץ הקודש לאחר פטירתו של אביו".

עוד אמר ברוכי בהספדו: "לצד היותו איש תורה, הוא עסק בשאלות חינוכיות עכשוויות, כאילו הוא עדיין בחור צעיר שמכיר את נפש הצעירים בדור המסכים. אינני יודע כמה יודעים, אבל האדמו"ר היה גם איש ארץ ישראל במלוא מובן המילה".

"בפעם הראשונה שנכנסתי אליו עם רעייתי", סיפר לי היום בצער מקורבו מוטי גרוזמן, "האדמו"ר פנה דווקא בשאלה לאשתי: 'נו, הוא מתייחס אלייך בכבוד?' זה מה שהטריד אותו בעבודת השם של חסידיו".

הרבי מסאדיגורה אליהו ברוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד