י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"תרבות חשובה לבריאות הנפש"

הביזיון הממשלתי נמשך: הופעות עד 500 איש; בתי כנסת רק 10

ממשלת ישראל ממשיכה להפלות ברגל גסה את ציבור המתפללים ומאשרת הערב מתווה לקיום הופעות במתחמים פתוחים עד 500 איש ואף יותר, זאת בזמן שבתי הכנסת כולם ללא התאמה מותרים עד עשרה בני אדם | שר הבריאות חובש הכיפה: "תרבות חשובה לבריאות הנפש של הציבור"

הביזיון הממשלתי נמשך: הופעות עד 500 איש; בתי כנסת רק 10
מתפללים ברחוב/הופעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/unsplash

הזוי: בזמן שהתפילה בבתי הכנסת עדיין מוגבלת לעשרה משתתפים בלבד ולא משנה גודל בית הכנסת, בהתאם לסיכום עם ראש הממשלה ושרי הבריאות והתרבות, אושר מתווה ההופעות במתחמים פתוחים.

כאמור, המתווה אושר למרות שבתי הכנסת עדיין מוגבלים, תוך כדי שהבטחת שר הבריאות ופרויקטור הקורונה לבחון את האפלייה עדיין לא מומשה.

על פי המתווה המאושר, ההופעות יתקיימו במתכונת של קפסולות שיכילו עד 20 איש ובאישור מיידי מול מנכ"ל משרד התרבות והספורט של עד 500 אנשים בהופעה. אירועים מעל 500 איש יצטרכו אישור מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד התרבות והספורט.

כמו כן, המופעים יתקיימו בהתאם להנחיות "התו הסגול" ועל פי הנחיות משרד הבריאות.

על פי פרטי התו הסגול, הפעלת מתחמי תרבות באוויר הפתוח תהיה במתכונת של קבוצות המכילות עד 20 איש. כל מתחם המשמש קבוצה, יתוחם באמצעות מחיצות יציבות שלא ניתן לעבור דרכן. המרווח בין הקפסולות לא יפחת משני מטרים.

כמו כן, הופעה תתקיים בהושבה בלבד בכיסאות. הכיסאות יהיו מסומנים. יש להשאיר כסא ריק בין משתתף למשתתף למעט במקרים של אנשים הגרים יחד. יש לאסור עמידה באמצעות סדרנים, ובאמצעות שילוט. לא יתאפשרו ריקודים או הגעה לאזור הבמה. תאי שירותים יוצבו ביחס של תא אחד לכל 50 איש. יש לנקות את השירותים אחת לשעה לפחות ולפי הצורך.

בנוסף, חל איסור על המופיעים לרדת לקהל ויש לשמור על מרחק בין הקהל לבמה - לפחות 6 מטרים. מכירת הכרטיסים תעשה באופן מקוון בלבד עם מקומות מסומנים מראש ומספר הקפסולה. חלונות זמנים לכניסה למתחם ייקבעו מראש על גבי הכרטיס. כל קפסולה תכנס בכניסה ובשעה שתינתן לה מראש במעמד קבלת הכרטיס. המתחם יהיה בעל לפחות 2 כניסות שונות ויוצבו סדרנים לצורך שמירה על מרחק בתורים ומניעת התקהלויות. ישיבה תהיה בכיסאות מסומנים על מנת לאפשר יכולת ניטור פשוטה ומהירה במידת הצורך. ההופעה לא תכלול הפסקות.

עם זאת, תתאפשר קניית מזון במתחם במתכונת של "טייק אווי". ביצוע ההזמנה יעשה מראש בהזמנה טלפונית או באופן מקוון. יש להציב סדרנים לשמירה על הסדר ומניעת התקהלויות. יש להציב עמדות לשטיפת ידיים, סבון ידיים, נייר לניגוב ידיים ועמדות אלכוג'ל זמינות. הגורם המפיק יתזכר את הקהל לשמירה על ההנחיות באמצעות מערכת כריזה או שילוט מתאים.

למרות כל זאת, אין הגבלה לסוג ההופעה ובלבד שישמרו ההנחיות של משרד הבריאות. הציוד הרלוונטי, לרבות המיקרופונים, ערכות הסאונד יעברו חיטוי לאחר כל מופע.

גם תפוסת הקהל מעלה סימן שאלה על ההחלטה להגביל את בתי הכנסיות, שכן אירועים עם תפוסת קהל עד 500 איש, באישור מנכ"ל תרבות וספורט, וכן אירועים עם תפוסת קהל מעל 500 איש, באישור מנכ״ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד התרבות והספורט.

שר הבריאות אדלשטיין אמר בתגובה למתווה כי "תרבות חשובה לבריאות הנפש של הציבור. לא פחות חשוב לשמור על ההנחיות בהקפדה יתירה. השמירה על התרבות תלויה בכל אחת ואחד מאיתנו".

שר התרבות והספורט חילי טרופר הוסיף ואמר מצידו כי "אנחנו ממשיכים להחזיר את התרבות לחיינו ואת התרבות לחיים. מופעים במרחבים הפתוחים יוכלו לקבל אישור באופן מיידי. נמשיך לפעול בכל דרך כדי שהמתווה המאפשר הופעות בחללים סגורים יאושר".

קורונה סגירת בתי כנסת הופעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד