י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שוב אטימות ב'שיבא'

שערוריה: נמנעה שהותם של בני משפחת הרבי לצד מיטתו ברגעים האחרונים

נראה שבבית החולים 'שיבא' לא מצליחים לשנות את היחס המפלה לאוכלוסיה החרדית, בדגש על תושבי בני ברק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בני משפחתו של האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל שהובהל אתמול ל'שיבא', לא הורשו לשהות לצידו ברגעיו האחרונים

שערוריה: נמנעה שהותם של בני משפחת הרבי לצד מיטתו ברגעים האחרונים
הכניסה למחלקת קורונה בשיבא צילום: פלאש 90

האטימות וההתעלמות ב'שיבא' נמשכים, והפעם אלו שנפגעו מהיחס המפלה, הם בני משפחתו של האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל, שנפטר אמש בבית החולים 'שיבא'.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי מבני משפחתו נמנעה האפשרות לשהות לצד מיטתו ברגעיו האחרונים, שלא לדבר על 'מניין' בעת יציאת הנשמה.

האדמו"ר שהתמוטט אתמול (שני) בביתו לאחר שסבל בשנים האחרונות ממחלה קשה, הובהל למיון בית החולים 'שיבא' כשהוא מלווה ברבנית, בבניו וכן בגבאיו שבימים האחרונים לא משו ממיטתו. אך כשהגיעו לבית החולים גילו להפתעתם כי מאחר והם מגיעים מבני ברק – היחס אליהם הוא כאל חולי קורונה ולכן נמנעת מהם הכניסה למחלקה.

הגבאים הבהירו כי האדמו"ר עבר בדיקה שבה נמצא שלילי לקורונה וכי בשל מחלתו הוא נשמר היטב לאורך כל התקופה ולא בא במגע קרוב עם אנשים, כך שאין כל חשש לקורונה, אך ההסברים לא הועילו. בבית החולים ביקשו לאשפזו במחלקת הקורונה, שם כאמור היה להיות לבד, בלא שאף אחד ישהה לצידו.

בני המשפחה שידעו כי מדובר ברגעים האחרונים התחננו על נפשם. בין היתר הציג בנו של האדמו"ר את תוצאות הבדיקה הסרולוגית שעבר ואשר מוכיחה כי יש לו נוגדנים חיוביים גבוהים, אך גם טענה זו לא התקבלה.

"זה היה מחזה מביש ומתסכל", מספר ל'בחדרי חרדים' אחד הנוכחים. "מדובר באדמו"ר חשוב, מי שבשנה האחרונה אושפז בבתי חולים ידועים בלוס אנג'לס ועוד, ושם הוא זכה לכבוד מלכים. התייחסו אליו בכל מקום בצורה מכבדת ביותר, ואותו יחס גם ניתן למלוויו. והנה, כשהוא מגיע ברגעיו האחרונים לבית חולים בישראל, נדרשים מלוויו הקרובים לעמוד מאחורי דלת מוגפת ביודעם שאלו הם הרגעים האחרונים, אך אין להם כל אפשרות לשהות לצד מיטתו ולומר עמו 'שמע ישראל'".

בסופו של דבר, לאחר 45 דק' ניתנה אפשרות לכניסת מלווה נוסף, הרבנית, שבכל התקופה האחרונה שהתה אף היא לצידו במסירות בעודו עובר את הטיפולים בחו"ל, וכן אחד הבנים. בקשותיהם של יתר בני המשפחה והגבאים שהתחננו לאפשר כניסת מניין שיאמר עם הרבי בשעתו האחרונה את הפסוקים הנאמרים בעת יציאת הנשמה, לא זכו להתייחסות.

בהמשך, לאחר שסגן שר החינוך מאיר פרוש הגיע למקום, הותרה כניסתו של בן נוסף.

הדיווח המקומם שנחשף בדקות אלו עושה לו כנפיים ברחוב החרדי והוא גורם לזעם רב. גורם רפואי בכיר שמלווה משפחות רבות שנתקלו במצבים אלו אומר ש"אין זה המקרה היחיד שבו חוותה משפחה יחס של אטימות גם ברגעים הקשים של פרידה לפני פטירה, אך ברור שכאשר מדובר באדמו"ר התחושות כואבות פי כמה.

"אני מקווה", הוא הוסיף, "שבעקבות הרעש הציבורי שיתרחש כתוצאה מפרסום הארוע האחרון, תתעשת הנהלת המרכז הרפואי 'שיבא' והיא תפנים סוף סוף שיש להתייחס ברגישות ובחמלה לכל מטופל, ולאו דווקא כאשר הם עומדים ברגעים הקשים אלא לאורך כל שהותם בבית החולים".

מבית החולים לא התקבלה תגובה. לכשתתקבל נשמח לפרסמה.

בית חולים שיבא תל השומר הרבי מסאדיגורה אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד