ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שבוע אחרי האסון בלבנון

קפטן הספינה טוען: "שמו שם חומר נפץ במכוון שגרם לפיצוץ"

גם בחלוף שבוע מהפיצוץ העז שהחריד את בירת לבנון ועדיין מנסים להבין מה היה הגורם לפיצוץ שהמית עשרות אזרחים ופצע אלפים, לצד נזק רב לרכוש | קפטן הספינה שהביא את האמוניה למקום טוען: "היתה סוג של השפעה חיצונית, אולי בכלל שמו שם חומר נפץ במכוון שגרם לפיצוץ"

קפטן הספינה טוען: "שמו שם חומר נפץ במכוון שגרם לפיצוץ"
בוריס פרוקושב צילום: צילומסך כאן 11

שבוע לפיצוץ בנמל ביירות שהרחיב רחובות שלמים בלבנון: הקפטן של הספינה שהובילה את האמוניום לנמל ביירות, בוריס פרוקושב מספר בשיחה עם '‎כאן חדשות', את גרסתו למחדל שהביא לאסון: "חיכינו עשרה חודשים בנמל והבעלים של החומרים לא הופיעו. בסוף פרקנו לחוף ועזבנו. במשך שנים הבעלים לא צץ. לא מבין למה המתינו השלטונות? הם ידעו שהסכנה קיימת".

לדברי פרוקושב, אין מצב שהמיכל התפוצץ מעצמו; "היתה סוג של השפעה חיצונית, אולי בכלל שמו שם חומר נפץ במכוון שגרם לפיצוץ".

עוד דווח בלבנון כי גורמי הביטחון הלבנוניים הזהירו את ראש הממשלה והנשיא בחודש שעבר כי 2,750 טונות אמוניום חנקתי המאוחסנים בנמל ביירות מהווים סיכון ביטחוני ויכולים להרוס את הבירה אם תתפוצץ, כך על פי המסמכים שהגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס ומקורות ביטחון בכירים.

בנוסף, מנגנון ביטחון המדינה בלבנון טוען כי הוא הזהיר את הגורמים הרלוונטיים במדינה מהחומרים המסוכנים בהאנגר 12 בנמל ביירות אחרי שבחודש אפריל 2019 הבחין ב"פרצות ביטחוניות" שם. בין השאר נטען כי מנגנון ביטחון המדינה הפציר בהנהלת הנמל לנקוט את הצעד הנדרש בעקבות חקירה שעשה בנושא. עוד נאמר בהודעה כי החוק יעניש את כל מי שהוליך שולל את החקירה וכל מי שהתרשל במילוי תפקידו.

בתוך כך, העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח מפי גורמים פוליטיים במדינה כי ארצות, צרפת וסעודיה דוחפות למינויו של נוואף סלאם כראש ממשלת לבנון החדש. שמו של סלאם, שמשמש כשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג ובעבר כשגריר לבנון באו"ם עלה ביממה האחרונה עוד לפני ההתפטרות הרשמית של חסאן דיאב. גם בעבר עלה שמו של סלאם כמועמד אפשרי לתפקיד. בדיווח נטען כי נשיא לבנון, עון, ויו"ר הזרם הלאומי החופשי, ג'בראן באסיל, אינם מתנגדים למינוי אך טרם התבררה מה העמדה של יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, ושל חיזבאללה בנושא.

אסון הפיצוץ בביירות לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד