י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חיסון המוני בפיליפינים

הנשיא הודיע בשידור: מוכן להיות שפן הניסיונות

הפיליפינים סיכמו עם רוסיה על ייצור המוני של החיסון נגד נגיף הקורונה והנשיא עצמו הודיע בשידור חי כי יהיה "שפן הניסיונות" הראשון כשיתחסן לעיני הציבור שיתנסה גם הוא אחריו

הנשיא הודיע בשידור: מוכן להיות שפן הניסיונות
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא פיליפינים, רודריגו דוטרטה, התנדב לבדוק על עצמו את החיסון נגד נגיף קורונה שפיתחה רוסיה, כשהוא מתכנן עסקה למיליוני מנות - למרות שהחיסון לא עבר עדיין ניסויים קליניים.

עם המספר הגדול ביותר בדרום מזרח אסיה של נדבקים בקורונה, הנשיא רודריגו דוטרטה התנדב בעצמו להיות 'שפן ניסיונות' עבור רוסיה, ויקבל חיסון נגד קורונה, ובינתיים יסגור עסקה עם הרוסים למיליוני מנות חיסון. למרות שהוא עדיין לא עבר ניסויים קליניים מלאים.

בפיליפינים יש את המספר הגבוה ביותר של חולי קורונה במזרח אסיה, עם 136,638 נדבקים, והאזרחים יהיו 'שפני ניסיונות' גם הם.

"כשיגיע החיסון, אקבל זריקה בעצמי בשידור חי מול הציבור, זה בסדר מבחינתי" אמר דוטרטה כשהכריז על העסקה ביום שני בערב.

קצב הנדבקים מתפשט במהירות בפיליפינים, עם זינוק שיא של 6,958 מקרים שהוכרזו ביום שני. "אני אגיד לנשיא פוטין כי יש לי אמון עצום במחקריו במאבק בקורונה, ואני מאמין שהחיסון שהפיק הוא ממש טוב לאנושות". אמר דוטרטה בטלוויזיה.

המירוץ העולמי הלחוץ לפיתוח חיסון נגד קורונה עורר חשש כי מהירות ויוקרה לאומית עלולים לפגוע בבטיחות. כדי לשכנע את אלו שפוחדים, הציע דוטרטה להיות 'שפן ניסיונות' כשהחיסון יגיע ואמר: "אני יכול להיות הראשון שהם יכולים להתנסות בו". הוא אמר כי הפיליפינים מוכנים לעבוד עם רוסיה על ניסויים בחיסונים, אספקה ​​וייצור המוני.

כזכור אתמול (שלישי) הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי משרד הבריאות ברוסיה אישר חיסון לנגיף הקורונה וסיפר כי בתו שסבלה מתסמינים של חום חוסנה נגד קורונה והחום ירד פלאים במהירות.

החיסון, שפותח על ידי מכון גמלאיה במוסקבה, קיבל אור ירוק ממשרד הבריאות הרוסי ביום שלישי, כך חשף פוטין. הוא אמר שהוא מקווה שרוסיה תתחיל בקרוב בייצור המוני של החיסון.

חיסון לקורונה פיליפינים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד