י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד מהמחאות

שני גברים יהודים נעצרו במינסק במהומות

שני צעירים יהודים נעצרו על ידי המשטרה במינסק ביום הבחירות לנשיאות, והוחזקו בכלא קרוב לשלושה ימים ללא תנאים משפטיים מינימליים • בבחירות בבלארוס נערכו הפגנות המוניות והם טופלו ביד קשה בידי המשטרה

שני גברים יהודים נעצרו במינסק במהומות
המהומות בבלארוס צילום: מתוך הסרטון

המהומות בבלארוס: שני גברים יהודים נעצרו במינסק-בלארוס במוצאי שבת, אחד מהם שוחרר ביום שלישי בערב, השני נשאר במעצר לאחר שנעצר במבצע של המשטרה לאחר תוצאות הבחירות שנערכו ביום ראשון האחרון

שני צעירים יהודים נעצרו על ידי המשטרה במינסק - בלארוס, במוצאי שבת והוחזקו בכלא קרוב לשלושה ימים ללא אישום וללא קשר עם בני משפחתם או עורכי דין,  לאחר שנעצרו ביום הבחירות לנשיאות.

שני הצעירים נלקחו לבית הכלא מספר 8 בעיר ז'ודינו, כ-50 ק"מ מהבירה מינסק, ללא כל צו, ומבלי לפנות למשפחותיהם, ובלי צו של גורמים משפטיים.

לדברי אחד מאנשי הקהילה, האמהות של שני הצעירים התקשרו למספר תחנות משטרה כדי לבדוק את מיקומם של בניהם. ולאחר שאיתרו אותם, האמהות נסעו ביום שלישי לכלא כדי להעביר להם אוכל ​​וחפצים שונים.

אחד מהם שוחרר ללא אישום וללא דיון בבית המשפט ביום שלישי בערב, בעוד השני נותר במעצר. השניים נפגשו בשבת במרכז העיר מינסק, אולם לאחר שקנו מזון מהיר נעצרו על ידי המשטרה ללא סיבה נראית לעין.

חברים של השניים העלו השערה כי הם נעצרו במהלך פעולה משטרתית גדולה כדי להפחיד מצביעים צעירים לקראת הבחירות לנשיאות שהתקיימו ביום ראשון.

למרות שאחד מהם הוא מבלארוס, הוא מתגורר כיום במוסקבה, אך חזר למינסק כדי להצביע ולהיות נוכח, הוא אמר: "אני מאמין שזה רגע קריטי למדינה". כך סיפרה אחת מנשי הקהילה ל'ג'רוזלם פוסט'.

"הוא היה מודאג לגבי עתידה של המדינה שלו, אז הוא לקח קצת חופשה והלך לשם לכמה שבועות, לראות משפחה, ולהיות שם כי הוא ידע שמשהו עומד לקרות והוא אמר שחשוב לו להיות שם ברגע זה". כך סיפר חברו.

נשיא בלארוס הנוכחי אלכסנדר לוקשנקו שולט במדינה במשך 26 שנה מאז 1994 והוא המנהיג היחיד מהתקופה הקומוניסטית שעדיין פעיל כראש עיר. לטענת לוקשנקו, הוא זכה ב-80 אחוז מהקולות.

הפגנות המוניות נערכו במחאה על הבחירות, והם טופלו בחומרה על ידי שוטרים שהשתמשו בכדורי גומי ורימוני הלם נגד המפגינים, מאות מהם נעצרו.

בלארוס מהומות בחירות צעירים יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד