י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קומדיה של טעויות

'מחקר' של האיחוד האירופי קבע: אין הסתה בחינוך הפלסטיני

האיחוד האירופי מציג: על העיוורון; מחקר שיזם האיחוד האירופי לבחינת ספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית, במטרה לבחון האם אלו כוללים בתוכם הסתה אנטי ישראלית, 'גילה' כי ספרי הלימוד לא מסיתים כנגד ישראל. אלא שכעת מתברר כי המחקר בדק בכלל את ספרי הלימוד בערבית של מערכת החינוך בישראל • באיחוד האירופי מתעלמים ומכחישים

'מחקר' של האיחוד האירופי קבע: אין הסתה בחינוך הפלסטיני
תלמידים פלסטינים מפגינים נגד צה"ל צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90.

מחקר של האיחוד קבע כי ספרי הלימוד הפלשתיניים לא מסיתים נגד ישראל. אלא שמתברר כי התוצאות התבססו בכלל על ניתוח ספרי הלימוד בישראל. באיחוד מסתירים את הממצאים.

מחקר שיזם האיחוד האירופי לבחינת ספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית, שילב בבדיקתו ספרי לימוד בערבית של מערכת החינוך בישראל. המחקר נועד לבחון אם ספרי הלימוד בבתי הספר של הרש"פ כוללים תכנים של הסתה נגד ישראל. אך ספרי הלימוד של מערכת החינוך הערבית-ישראלית שבחן המחקר, מציינים באופן לא מפתיע את שיתוף הפעולה והדו קיום בין ישראל לפלשתינים. כך מפרסם הכתב המדיני של "ישראל היום" אריאל כהנא.

על עריכת המחקר שבחן את ספרי הלימוד ברשות הפלשתינית הורתה שרת החוץ הקודמת של האיחוד, פדריקה מוגריני, בעקבות ביקורת קשה של חברי פרלמנט אירופי ושל ארגונים לא ממשלתיים על כך שכספי האיחוד האירופי מממנים הסתה נגד ישראל, ולא מחנכים לשלום.

עם זאת, במכון המחקר אימפקט סי, שבודק ספרי לימוד בכל העולם ושחשף את ההסתה הפלשתינית, חשדו כבר מהרגע הראשון שהמחקר לא נעשה באופן מקצועי, אלא נועד לטייח את העובדות. לביצוע המחקר נשכרו שירותיו של מכון "ג'ורג אקרט". המחקר, שחלקים מממצאיו הגיעו לידי "ישראל היום", כולל טעויות בתרגום מערבית לאנגלית. אף שעריכת המחקר הסתיימה זה מכבר, האיחוד האירופי דוחה שוב ושוב את פרסום הממצאים.

כעת מתברר כי המחקר גם מערבב כאמור בין ספרי לימוד של הפלשתינים לבין ספרי לימוד ישראליים במזרח ירושלים. מדובר בספרים שהוכנו במקור ברש"פ, אך עברו תיקונים מהותיים שכללו את החלפת המרכיבים האנטי־ישראליים בתכנים של שלום וסובלנות. ספרים אלה נבדקו ואושרו על ידי מערכת החינוך הישראלית.

מרקוס שף, מנכ"ל מכון אימפקט סי, אמר כי הליקויים הקשים במחקר והסתרת הממצאים הם "דבר ממש מצער": "המחקר היה קומדיה של טעויות מתחילתו ועד סופו. החוקרים 'חקרו' את ספרי הלימוד הלא נכונים. הם בדקו ספרי לימוד לבתי הספר הערביים בירושלים והציגו אותם כמגיעים מהרשות הפלשתינית. יש במחקר משפטים מביכים בערבית בסיסית וחסרה היכרות עם התרבות הפלשתינית, ובאופן מוזר, יש ציטוט של מחקר שאינו קיים".

איחוד האירופי סיוע כספי מערכת החינוך ספרי לימוד פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד