כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הסרת הקלון

אישי ציבור מנסים לשכנע את הנשיא כי יבטל את הרישום הפלילי של אולמרט

היועץ המשפטי לשעבר יהודה וינשטיין ומבקר המדינה לשעבר יוסף שפירא פנו לנשיא ריבלין בבקשה לשכנעו לבטל את הרישום הפלילי מעל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט •לאולמרט אין כל כוונה לחזור לחיים הפוליטיים, אך ביטול הרישום נועד בכדי לאפשר לו לפתוח חשבונות בנק וכדומה • מבקשות שהוגשו בעבר מסתמן כי הנשיא ידחה את הבקשה

אישי ציבור מנסים לשכנע את הנשיא כי יבטל את הרישום הפלילי של אולמרט
אהוד אולמרט צילום: בן דורי, פלאש 90

היועץ המשפטי לשעבר יהודה וינשטיין ומבקר המדינה לשעבר יוסף שפירא, מנסים לשכנע את הנשיא ריבלין לבטל את הרישום הפלילי של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. כך מדווח גידי ווייץ באתר 'הארץ'.

המטרה של המהלך הוא להסיר רישום פלילי שיביא להסרת הקלון המוטל על נבחרי ציבור למשך שבע שנים מסיום ריצוי העונש.

על פי הדיווח ריבלין צפוי לדחות את הבקשה של אולמרט, לנוכח עמדתו בעבר. כזכור בחודש פברואר האחרון אולמרט פנה לנשיא ריבלין בבקשה למחוק את הרישום הפלילי שלו ונענה בשלילה.

הבקשה לביטול הרישום הפלילי נומקה בין היתר בגלל תרומתו של אולמרט למדינה, בעיקר בשנים שבהן כיהן כראש הממשלה.

עוד דווח 'הארץ' כי בשנת 2018 הגיש אהוד אולמרט לנשיא ריבלין בקשה למחוק את הרישום הפלילי על עבירות השוחד, מרמה והפרת אמונים שבהן הורשע. אנשי עסקים פנו לריבלין בבקשה להתחשב במצבו של אולמרט ולחון אותו. אך ריבלין הודיע להם כי הוא לא מתכוון למחוק את העבירות. אולמרט הבין כי בקשתו תידחה, החליט למשוך את הבקשה, אך לפני כמה חודשים חידש אותה.

על פי הדיווח אחד מנציגי אולמרט אמר במהלך הפגישה כי לאולמרט אין כל כוונה לחזור לחיים הפוליטיים. והבקשה נועדה להסיר את המכשולים העומדים בפני אדם עם רישום הפלילי, כדי שיוכל להשתתף בדירקטוריונים, הוצאת ויזות ופתיחת חשבונות בנק.

כזכור אהוד אולמרט הורשע במרמה והפרת אמונים בפרשות "מעטפות הכסף" ו"מרכז ההשקעות", ובקבלת שוחד מאיש העסקים שמואל דכנר שכבר לא בחיים. ונגזר עליו עונש מאסר בפועל של 27 חודשים, ולאחר שקוצר עונשו שוחרר ביולי 2017, כעבור 16 חודשי מאסר בלבד.

אהוד אולמרט יהודה ויינשטיין יוסף שפירא רובי ריבלין חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד