כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאבק 'בחדרי חרדים'

דרעי נועד עם גמזו: הבטיח לשנות את אפליית בתי הכנסת

שר הפנים אריה דרעי נועד בשעה זו עם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בנושא פתיחת עולם התורה ובנושא אפליית בתי הכנסת. במהלך הפגישה התחייב הפרויקטור גמזו, כי יהיה שוויון בין חללים סגורים וחלל פתוח, מכל הסוגים, בכפוף לקפסולות

דרעי נועד עם גמזו: הבטיח לשנות את אפליית בתי הכנסת
אריה דרעי בישיבת הסיעה צילום: באדיבות המצלם

השר אריה דרעי נועד בשעה האחרונה עם הפרויקטור רוני גמזו והאלוף רוני נומה בלשכתו בתל אביב, כדי לדון בנושא פתיחת עולם התורה ונושא אפליית בתי הכנסת, מאבק אותו מוביל 'בחדדי חרדים'.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי במהלך הפגישה התחייב הפרויקטור גמזו כי, יהיה שוויון בין חללים סגורים וחלל פתוח, מכל הסוגים, אך בכפוך לשיטת הרמזור, על-פי רמת התחלואה בערים, שחולקו ל-3 קטגוריות: אדום כתום וירוק. במסגרת המתווה, גם ערים אדומות יזכו לפחות הגבלות.

על פי הסיכום שיעלה מחר לדיון בוועדת הקורונה, כל החללים הסגורים יכולו לפעול על פי שיטת קפוסלות, כשיהיו הגבלות באחוז הכולל לפי רמת התחלואה בערים ולפי גודלם של מבני בתי הכנסת ושאר המתחמים.

השר דרעי אומר בתום הפגישה כי: "העיקרון של עשרה איש במבנה של 100 איש לא יימשך".

גם נושא פתיחת הלימודים שמרכז האלוף רוני נומה עלה לדיון, אך טרם גובש סיכום. ל'בחדרי חרדים' נודע כי האלוף נומה יעלה הערב להתייעץ עם נשיא המועצת הגר"ש כהן ויציב בפניו את המתווה המוצע.

רוני גמזו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד