י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה במאה שערים • צפו

בהלווית האדמו"ר: שוטרים התפרצו להמון והוברחו

דרמה במהלך מסע הלוויתו של האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל בירושלים, כמה מהמלווים שלפו את מיטת הרבי מהאמבולנס והחלו לשאת אותה רגלית עד להר הזיתים. שוטרים שהתפרצו אל תוך ההמון הותקפו ונסוגו לאחור • צפו

בהלווית האדמו"ר: שוטרים התפרצו להמון והוברחו
הלווית הרבי משומרי אמונים זצ"ל בירושלים צילום: באדיבות המצלם

במהלך הלווית האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל, שמתקיימת הערב (חמישי) בשכונת מאה שערים, סמוך לבית המדרש של החסידות, התפרצו שוטרים אל תוך מאות המלווים, זאת לאחר שהמיטה הוצאה אל מחוץ לאמבולנס בניגוד מוחלט לסיכום המוקדם עם המשטרה.

בתיעוד מהמקום, נראים שוטרים רצים במהירות לתוך הלוויה, בה משתתפים מאות מהחסידים, במטרה למנוע את הוצאת המיטה. השוטרים התקבלו באלימות וקריאות גנאי. לאחר זמן קצר נצפו השוטרים עוזבים את המקום כלעומת שבאו.

מי שספגה את עיקר האלימות מצד המלווים, היא שוטרת שהיתה בצוות והתפרצה אל תוך הקהל הקיצוני. היא ספגה בעיטות ויריקות לעברה.

על פי עדי ראייה, קבוצת קיצוניים ממשתתפי הלוויה התנהגו באלימות כלפי מתנדבי זק"א תל אביב שהיו אמונים על הסעת מיטתו של האדמו"ר, זאת לאחר שסוכם עם המשטרה כי המיטה לא תצא מפתח האמבולנס, דבר שהיה עלול לגרום לצפיפות רבה ולסיכון המשתתפים. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אלמונים אף ניקבו את צמיגי האמבולנס ואיימו לשבור את הדלתות במידה והמיטה לא תצא.

גורם שהיה מעורב בארגון הלוויה מתאר ל'בחדרי חרדים': "כל האמבולנס שבו הייתה מיטתו של האדמו"ר מלא בביצים וטיטולים, חלק מהמלווים תקפו את מתנדבי זק"א תל אביב באלימות קשה למרות שכל היום היו לצד המשפחה ברגעים הקשים".

מוקדם יותר התקיימה ההלוויה סמוך לבית המדרש של החסידות ברחוב שפת אמת בבני ברק שם התקיימו ההספדים, כשלאחר מכן המשיך מסע הלוויה לירושלים. בהמשך תגיע המיטה להר הזיתים, שם ייטמן ליד זקנו האדמו"ר בעל ה'שומר אמונים' ואביו האדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' זצ"ל.

שומרי אמונים מסע הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד