ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ברקע הביקורת בימין

נתניהו בהצהרה: ההסכם חשוב לעתיד שלנו

על רקע כינון היחסים ההיסטורי עם איחוד האמירויות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הצהרה מדינית מיוחדת במשרד ראש הממשלה בירושלים ואמר: "זה דבר מאוד חשוב לכלכלה שלנו, לכלכלת האזור ולעתיד שלנו"

נתניהו בהצהרה: ההסכם חשוב לעתיד שלנו
בנימין נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הצהרה מיוחדת לתקשורת ואפשר שאלות עיתונאים, לאור כינון היחסים ההיסטוריים עם מדינות ערב באיחוד האמירויות.

נתניהו פתח את דבריו ואמר כי "זה ערב היסטורי, היום נפתח עידן חדש ביחסיה של מדינת ישראל עם העולם הערבי. לפני שעה קלה קיימתי שיחת ועידה היסטורית עם נשיא ארצות הברית טראמפ, ועם נסיך הכתר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זייאד. בשיחה הזאת החלטנו על כינון שלום רשמי ומלא בין ישראל ואיחוד האמירויות".

לדבריו: "איחוד האמירויות היא אחת המדינות המתקדמות והחזקות בעולם, ההסכם הזה כולל יחסים דיפולמטים מלאים, שגרירויות, השקעות כלכליות שיועילו מאוד לכלכלת ישראל, כאלה שיועילו מאוד במיוחד עכשיו. ההסכם כולל טיסות ישירות בין תל אביב לאבו דאבי. מדינת איחוד האמירויות תשקיע בישראל השקעה מאוד משמעותית לפיתוח החיסון בנגיף הקורונה. כמו כן, נשתף פעולה באנרגיה, מים בהגנת הסביבה, בתחומים רבים נוספים".

כן אמר ראש הממשלה בהצהרה כי "זה דבר מאוד חשוב לכלכלה שלנו, לכלכלת האזור ולעתיד שלנו, ישראל היא מדינת חדשנות מובילה, כוח עולמי עולה, וכך גם איחוד האמירויות שמורכב משבע אמירויות על גדות המפרץ הפרסי - אבו דאבי ודובאי. אנחנו מטפחים את הקדמה, והם מטפחים את הקדמה. אנחנו מטפחים ידע ויזמות - הם מטפחים ידע ויזמות. אנחנו הפכנו מדבר לארץ פורחת, הם הפכו מדבר לארץ פורחת. יחד, ביחסים משותפים, אנחנו יכולים להביא עתיד נפלא למדינתנו, לאזורנו".

"השיחה החמה והידידותית עם הנשיא טראמפ ועם השייח' הייתה מרגשת מאין כמוה, זה רגע היסטורי לפריצת דרך לשלום במזרח התיכון. ב-1979 כונן מנחם בגין ז"ל הסכם שלום עם מצרים, ב-1994 כונן יצחק רבין ז"ל הסכם שלום עם ירדן, וכעת ב-2020, נופלת בחלקי הזכות הגדולה, אחרי שנים של מאמצים שאני משקיע בזה, וחולם על זה, ופועל למען זה - לכונן את הסכם השלום השלישי בין ישראל למדינה ערבית, איחוד האמירויות הערביות".

הוא הזכיר לצופים כי "כבר ב-2009 הדגשתי את הישגי היזמות יוצאי הדופן שאני רואה במפרץ הפרסי, אמרתי אז על ההישגים האלה שהם מדהימים את כל העולם והם מרשימים גם אותי. קראתי ליזמים המוכשרים של העולם הערבי לשתף איתנו פעולה כדי ליצור אופק של הזדמנויות ושל תקווה בעבור האזור. תמיד האמנתי שזה אפשרי ועל כן השקעתי בטיפוח היחסים עם מדינות מובילות בעולם הערבי והמוסלמים".

מנה את הישגיו בשנים האחרונות בכהונתו כראש ממשלה: "עשיתי זאת באופן עקבי, צעד אחר צעד, במשך שנים, בין היתר נפגשתי עם נשיא סודן, ביקרתי בעומאן, קיימתי מגעים מדיניים בכל המרחב. הובלנו שינוי עצום בקשרים עם מדינות האזור. והיום השינוי הזה מבשיל להסכם שלום רשמי עם איחוד האמירויות הערביות. ההסכם הזה מלמד על השינוי הדרמטי שחוללנו במעמדה של ישראל במזרח התיכון".

"בעוד שבמשך עשרות שנים ישראל צוירה כאויב, כאי של חוסר יציבות במזרח התיכון, היום מדינות רבות רואות בישראל בעלת ברית אסטרטגית לביטחון, לקדמה וגם לשלום, אני מבקש לומר לכם שיהיו מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות שיצטרפו למעגל השלום איתנו. כולנו, אזרחי המדינות המתונות במזרח התיכון, עומדים בחזית אחת למען הקדמה, בחזית אחת נגד הכוחות הקיצוניים שמאיימים עלינו ועל שלום העולם כולו".

נתניהו הדגיש שהוביל לדרך חדשה - שלום תמורת שלום: "זהו השלום היחיד שהוא בר קיימא - ואני מחויב לו. אני אומר זאת כמי שחווה על בשרו את האובדן של אח אהוב ושל חברים לנשק שנפלו בשדה הקרב. ואני אומר זאת כמי ששולח את טובי בנינו להגן על קיומנו. אנחנו עם שוחר שלום. אני בטוח שביום היסטורי זה, שבו אנחנו מחוללים שלום אמיתי עם מדינה ערבית חשובה, כולם שמחים על כך".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אני רוצה להודות לטראמפ, גדול חברי ישראל בכל הזמנים, אני אומר לתושבי איחוד האמירויות ובראשם לנסיך הכתר שייח' מוחמד, 'סלאם עליכום', שלום עליכם ושלום עלינו".

הצהרה לתקשורת מסיבת עיתונאים איחוד האמירויות ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד