כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שוחח עם ראש המוסד

בדרך לשלום נוסף? המלך הערבי מברך את יורש העצר

מלך בחריין, חמד בן עיסא, שנודע כמי שמקיים קשרים עם ישראל, מצטרף למברכי ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות • דיווח: ראש המוסד יוסי כהן נועד עם מלך בחריין לקראת כינון יחסים • הפלסטינים זועמים

בדרך לשלום נוסף? המלך הערבי מברך את יורש העצר
ראש המוסד יוסי כהן / מלך בחריין צילום: פלאש90 / wikipedia

ההסכם ההיסטורי שהביא בנימין נתניהו למדינה ישראל בדמות הסכם נרמול יחסים עם מדינה ערבית משמעותית במפרץ הפרסי, הובילו למטח של תגובות ברחבי העולם ובפרט בעולם הערבי. הערב דווח בחדשות 12, כי ראש המוסד יוסי כהן שוחח עם מלך בחריין בדרך לנרמול יחסים.

מלך בחריין, חמד בן עיסא, לו קשרים ענפים עם ישראל, בירך את יורש העצר של איחוד האמירויות, מחמד בן זאיד, על מה שכינה "צעד היסטורי לשלום שעשתה האמירויות בכיוונה של ישראל".

לדבריו של המלך, הצעד יתרום גם לפתיחת האופק ליציבות במזה"ת באופן שישרת את האינטרסים של עמי האזור. עוד אמר המלך כי עצירת הסיפוח הישראלי היא "הישג דיפלומטי היסטורי ששומר על פתרון שתי המדינות ועל אפשרויות השלום בין הרשות הפלסטינית לישראל".

בתוך כך האחראית על הקשרים האסטרטגיים במשרד החוץ של איחוד האמירויות, הינד אל-עותייבה בדקות האחרונות: "להישאר שבויים באותן הגבלות ישנות של סכסוכים ואידאולוגיות ישנות זה לא מספיק טוב. אנחנו רוצים להיות בחזית העולם הערבי בקרב להבאה לשינוי חיובי - ההסכם של השבוע הזה הוא עדות לכך".

בשעה האחרונה דווח בחדשות 12, כי ראש המוסד יוסי כהן שוחח עם ראש ממשלת בחריין – וזאת לקראת כינון יחסים ונורמליזציה עם המדינה המוסלמית.

ברשות הפלסטינית מנגד, ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות פוצץ מגעים לסולחה בינה לבין איחוד האמירויות לאחר תקופה ארוכה בה שורר נתק בין השתיים. כך מדווח גל ברגר בכאן 11.

מקורות פלסטינים מסרו ל'כאן חדשות' כי המגעים לסולחה בין הצדדים התנהלו לאורך החודשיים האחרונים בתיווך גורמים בינלאומיים ואף הגיעו לשלב מתקדם, במטרה לסיים את הנתק הממושך, להפגיש בין אבו מאזן לשליט בפועל של האמירויות מוחמד בן זאיד ולהביא לחידוש היחסים בין רמאללה לאבו דאבי. ואולם, לדברי מקורות פלסטינים, ההסכם עם ישראל סתם את הגולל על מאמצי הסולחה.

"גם אם בכירים באבו דאבי ירימו אלינו טלפון עכשיו, אף אחד ברמאללה כבר לא יענה להם", אמר בכיר פלסטיני. סלע המחלוקת המרכזי בין הרשות הפלסטינית לאיחוד האמירויות נעוץ בעובדה שאבו דאבי מארחת זה קרוב לעשור את יריבו הגולה של אבו מאזן, מוחמד דחלאן, לשעבר בכיר בפת"ח שגורש מרמאללה.

 

דחלאן נחשב מקורב מאוד לשליט בפועל של הנסיכות המפרצית, מוחמד בן זאיד.

גורמים המקורבים לדחלאן אישרו בשיחה עם כאן חדשות כי אכן היו מגעים לסולחה בין רמאללה לאבו דאבי, וגם דחלאן היה אמור להינות מפירותיה. לטענת אותם גורמים, הרשות הייתה אמורה בשלב מתקדם יותר לאחר מימוש הסולחה עם אבו דאבי, לסגור את התיקים נגד דחלאן ברמאללה, הגם שלא דובר על חזרתו לרמאללה בשלב ראשון.

אחר הצהריים הוצתו ברמאללה תמונות של מוחמד דחלאן ושל פטרונו מאבו דאבי, בן זאיד.

יוסי כהן בחריין איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד