כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

למבוטח המתחיל: 4 ביטוחים שחשוב להכיר

עולם הביטוח כולל כיום אינספור פוליסות מסוגים שונים המשווקות לציבור ללא הרף, מה שגורם ללא מעט אנשים לפקפק בתחום ולהימנע מלהקשיב, לקרוא ולהכיר לעומק סוגי ביטוחים שונים, גם כאלו  אשר עשויים להיות רלבנטיים ביותר עבורם • להלן כמה מסוגי הביטוחים השונים שחשוב וכדאי להכיר כיום, כאלו אשר קיים סיכוי לא רע שהם רלבנטיים גם עבורך ועבור משפחתך

למבוטח המתחיל: 4 ביטוחים שחשוב להכיר
דירה במנעול צילום: פוטוליה

ביטוח תאונות אישיות – במרבית המשפחות בישראל ובעולם קיים מפרנס ראשי (לרוב הגבר במשפחה), וגם במשפחות בהן שני בני הזוג עובדים ומביאים משכורת הביתה, אובדן פתאומי של אחת מההכנסות עלול להיות הרסני ובעייתי מאוד עבור ההתנהלות הכלכלית השוטפת של אותו משק בית. ביטוח תאונות אישיות מציע כיסוי למקרים בהם אחד מבני הזוג או שניהם מאבדים את כושר העבודה וההשתכרות שלהם, מסיבות שונות דוגמת תאונה זו או אחרת, מחלה או מצב רפואי בעייתי מסוג זה או אחר וכו'. פוליסה מסוג זה מהווה תעודת ביטוח משמעותית עבור כל משפחה, כמו גם עבור זוגות או יחידים, למקרה בו מאבדים את היכולת לעבוד ולהתפרנס מפאת תאונה או בעיה רפואית.

ביטוח דירה – רבים מאיתנו נוטים להרגיש כי ברגע שיש דירה בבעלותנו נגמרו הבעיות והחששות שלנו, לפחות בכל הנוגע למקום בו אנו מתגוררים. בפועל, דווקא מפני שמדובר בנכס היקר ביותר שברשותנו וזה שעליו אנחנו סומכים לצורך מגורים (או הכנסה חודשית, במקרה בו משכירים את הדירה), חשוב לבטח אותו מבעוד מועד. ביטוח דירה כולל לרוב שני חלקים שונים – ביטוח מבנה (מפני נזקים למבנה עצמו, דוגמת שריפה, הצפה וכו') וביטוח תכולה המכסה את הרכוש והציוד שאנחנו מחזיקים בבית, במידה והוא נהרס או נגנב.

ביטוח רכב צד ג' -  כולם מכירים ביטוח רכב וכל בעל רכב מחזיק בביטוח כזה, מפני שמדובר בביטוח שחובה לרכוש על פי חוק במידה ואתם בעלי רכב. עם זאת, חשוב להכיר כי ביטוח חובה מכסה אתכם רק בעבור נזקי גוף הנגרים לכם או לאחרים במקרה של תאונת דרכים. על מנת לכסות את עצמכם בצורה טובה ובטוחה יותר מומלץ לרכוש גם ביטוח צד ג', אשר יכסה אתכם בעבור נזקים שאתם עלולים לגרום לרכב (או רכוש אחר כלשהו) של אדם אחר. במקרה זה, ללא ביטוח אתם עלולים להיות חייבים עשרות אלפי שקלים בגין פגיעה קטנה ורגעית שנגרמה עקב שנייה של חוסר תשומת לב.

ביטוח סייבר – חלק הולך וגדל בהתמדה של החיים של היום מתנהל דרך האינטרנט, הרשתות החברתיות וכו', ומצב זה יוצר סיכונים ייחודיים משל עצמו. ביטוח סייבר היא פוליסה המוצעת כיום וצוברת הכרה ותאוצה משנה לשנה. היא מכסה את המבוטח מפני מקרים בעייתיים שונים שעלולים להיווצר עבורו בעולם המקוון. למשל – גניבת זהות לצורך שימוש בפרטים האישיים, גניבת כספים באופן מקוון, הטרדות ו"שיימינג" ברשת, שחזור של מידע דיגיטלי, התמודדות עם דרישות כופר ועוד. כמות הסכנות הפוטנציאליות שעלולות להיווצר בעקבות פעילות מקוונת היא גדולה והולכת ומתרחבת משנה לשנה, וביטוח ייעודי יכול להגן עליכם מפני רבות מהסכנות הללו.

ביטוח דירה ביטוח צד ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד