י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החשש בציר השיעי

האלוף האיראני מאיים: "לא נסבול את הדבר הכי קטן במפרץ"

המשטר האיראני מתבונן בחשש כבד בכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למדינות המפרץ הסוניות. בעיני המשטר מדובר בציר התנגדות דומיננטי שסוגר עליו. בכיר בצבא איראן מאיים: אם יקרה משהו באזור המפרץ הפרסי והביטחון הלאומי של הרפובליקה האסלאמית של איראן, קטן ככל שיהיה, אנו רואים זאת דרך עיניה של איחוד האמירויות ואנחנו לא נסבול זאת"

האלוף האיראני מאיים: "לא נסבול את הדבר הכי קטן במפרץ"
עלי חמינאי צילום: רשתות חברתיות ערביות

ההישג המדיני שהביא ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם נשיא ארה"ב טראמפ, בדמות הסכם שלום היסטורי בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות, לא נעלם מעיניה של איראן, אויבתן הגדולה של ישראל ומדינות המפרץ הסוניות. 

בכיר בצבא איראן, הגנרל מוחמד בגרי, מפקד של הכוחות המזוינים אמר כי "גישתה של האומה האיראנית למדינה שכנה זו (איחוד האמירויות) תשתנה באופן מהותי, והצבא של הרפובליקה האסלאמית יביט על מדינה זו בחישובים שונים, ואם יקרה משהו באזור המפרץ הפרסי והביטחון הלאומי של הרפובליקה האסלאמית של איראן, קטן ככל שיהיה, אנו רואים זאת דרך עיניה של איחוד האמירויות ואנחנו לא נסבול זאת".

הבכיר התייחס להתפתחויות האחרונות באזור ואמר: "לרוע המזל, בימינו אנו עומדים בפני הטרגדיה הגדולה של יצירת קשר בין משטר איחוד האמירויות למשטר הציוני ההורג ילדים, שהוא מצער ביותר".

"אחד משכני הרפובליקה האסלאמית מכריז ללא בושה על כינון יחסים עם המשטר ההרג של ילדים זה, מצער; מכיוון שהמשטר הציוני נאבק על הישרדותו ואינו מהסס לנקוט בפעולה כלשהי נגד דיכוי כלשהו בעולם האסלאמי ואפילו עם אנשיו ושכניו" הוסיף מוחמד בגרי.

הגנרל הצהיר כי "מבחינת איחוד האמירויות הערביות, כמדינה ערבית ומוסלמית, מערכת יחסים כזו אינה מקובלת כלל. לבסס מערכת יחסים פוליטית וכלכלית עם המשטר שעקר והרג וכלא את העם הפלסטיני. לא מקובל".

הוא הוסיף: "אנו ממליצים שלא יהיה מאוחר מדי, איחוד האמירויות צריכה לשקול החלטה זו מחדש ולא ללכת בדרך הפוגעת בביטחון האזור ובמדינתנו, דבר שאינו מקובל".

איחוד האמירויות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד