א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"המדינה האחרונה שתחתום"

בכווית מבהירים: דוחים נורמליזציה עם ישראל

בכווית מבהירים כי הם אינם תומכים בנורמליזציה עם מדינת ישראל על פי הדגם שהציגה איחוד האמירויות. "כווית שומרת על עמדתה ותהיה המדינה האחרונה שתחתום שלום עם ישראל"

בכווית מבהירים: דוחים נורמליזציה עם ישראל
הפרלמנט הכוויתי צילום: באדיבות המצלם

גורמי ממשלה בכווית אומרים כי עמדת המדינה בנוגע לנורמליזציה עם ישראל היא "יציבה ולא תשתנה".

אתמול (שבת), ציטט העיתון הכוויתי, 'אל-קבאס', את אחד המקורות מהממשל, כי "כווית שומרת על עמדתה ותהיה המדינה האחרונה שתחתום שלום עם ישראל".

הגורמים ציינו כי "העמדה הכוויתית עולה בקנה אחד עם גישתה של מדיניות החוץ שנקבעה במשך עשרות שנים, ולפיה הכל הולך לפי העמדה הפלסטינית".

סגן שר החוץ הכוויתי, חאלד אל-ג'ראללה, הדגיש - מוקדם יותר - כי עמדתה של כווית ברורה וידועה ביחס לדחיית הנורמליזציה עם ישראל, ואין צעדים כוויתיים לכך ואין עמדה רשמית נוספת למעט עמדה זו.

הצייצנים הכוויתיים בטוויטר השיקו את האשתאג Kuwaitis Against Normalisation (כווית נגד נורמליזציה) בתגובה לנורמליזציה האמרית-ישראלית.

הוגה דעות והאקדמאי הכוויתי, עבדאללה אל-נפיסי, צייץ את רעיון הנורמליזציה עם ישראל ואמר: "ההחלטה לנרמל את הנורמליזציה עם ישראל התקבלה בלי להתייעץ עם העמים. זו החלטה גורלית שתשפיע עלינו - באופן שלילי - ועל ילדינו ונכדינו".

ביום חמישי האחרון הודיע ​​נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי איחוד האמירויות וישראל הגיעו להסכמה לנורמליזציה מלאה של היחסים, ותיאר את ההסכם כ"היסטורי".

ההכרזה על הסכם הנורמליזציה בין המדינות באה בשיא של סדרה ארוכה של שיתופי פעולה, תיאום, תקשורת וחילופי ביקורים ביניהם, ובכך הפכה את איחוד האמירויות למדינה הערבית השלישית לחתום על הסכם שלום עם ישראל, אחרי מצרים בשנת 1979 וירדן בשנת 1994.

כווית איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד