ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
'שמים פתוחים' גם לחולים

כך יוטסו חולים לטיפולים בחו"ל בעידן הקורונה

לאור התפשטות נגיף הקורונה, התכנסו טובי המומחים בישראל לדיון מעמיק על אתגרי התעופה הרפואית לצד נגיף הקורונה • בדיון הוצג הפתרון המהפכני של חב' 'מד אסיס' שחשפה את האלונקה המיוחדת, 'אלונקת בידוד', המהווה פריצת דרך משמעותית להטסת חולי קורונה במצבים מורכבים  

כך יוטסו חולים לטיפולים בחו"ל בעידן הקורונה
פתרון לחולים צילום: באדיבות המצלם

אלונקה ייחודית מעופפת: בכנס רפואי מיוחד בו נטלו השתתפו גדולי הרופאים בישראל, הופתעו המשתתפים מהצגת "אלונקת בידוד" שתעניק פתרון דפיניטיבי להטסת חולי קורונה מאומתים.

באלונקה, שהוצגה על ידי מר אריאל מאור , פאראמדיק אחראי בחברת 'מדאסיס' שאחראי על תפעול האלונקה, מצוי מסנן חד כיווני שדרכו יש כניסת אוויר, והוא מבטיח את איכות הטיפול ומניעת כניסת זיהומים העלולים להחמיר את מצב החולה. מה שמייחד את האלונקה הוא שמאחורי ראשו של החולה באלונקה קיים מסנן חד כיווני שדרכו יוצא האוויר, והוא מבטיח אוויר נקי מזיהומים וללא חשש הידבקות הצוות המטפל.

בחברת מדאסיס השקיעו רבות באלונקה שעומדת בתקנים המחמירים ביותר וקבעו סטנדרט הפעלה עם רף גבוה במיוחד. את ליווי החולים באלונקה יובילו רופאים עם וותק של למעלה משבע שנים בטיפול בחולים במחלקות בבתי החולים, ופאראמדיקים עם וותק של למעלה מחמש שנים בניידות טיפול נמרץ, ושליוו למעלה מ-25 הטסות רפואיות.

"אלונקת הבידוד"

ד"ר עמי מאיו, מנהל יחידת טיפול נמרץ בבית החולים אסותא אשדוד והמנהל הרפואי של מדאסיס, נתן סקירה בפני המכובדים על מספר טיסות שביצעו במדאסיס לחולי קורונה, והעלה לדיון רפואי את המקרים לצד דרכי הטיפול והדילמות שעלו במהלך הטיפול בחולים.

פרופ' יהודה אדלר, יו"ר איגוד הקרדיולוגים האירופאי למחלות שריר הלב ודיקאן רפואי במכללה למינהל ומשפט אמר כי "חייבים להתאים את הקידמה למצב הקיים, ולדעתו חולים במצב קשה מאד שנמצאים במדינות מפותחות בעלות יכולת טיפול טובות מוכחות, יש להמתין עם ההטסה עד לייצוב מצב החולה".

פרופ' דיוויד לינטון, מומחה ריאות וטיפול נמרץ התייחס בדבריו לבעיות עם היתכנות גבוהה שעלולות לקרות במהלך טיסה, ועל הדרך לטפל בהם בצורה מקצועית, מבלי לחשוף את הצוות המטפל לסיכון בהידבקות.

דברים מרתקים השמיעה פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, על דרכי המיגון, על הפתרונות ליצירת חללים נקיים ללא חשש הידבקות, ועל עדיפות קבלת הטיפול לחולי קורונה במרכזים מובילים בעולם.

ד"ר דני קינג, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים מאיר הוסיף כי לאחר תקופת עוצר, ניתן לראות בוודאות עלייה במספר הטסים לחו"ל, ועל כן נכון להיערך לכל תרחיש שעלול להיווצר לתייר בעת שהותו בחו"ל.

ד"ר אפרים שדות, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים דנה איכילוב הוסיף בדבריו על כך שעולם הרפואה עד היום כמעט ולא נתקל בסיבוכים משמעותיים בקרב ילדים, אולם ניתן להתאים את אלונקת הבידוד לילדים בעלי מערכת חיסונית נמוכה, או לילדים הסובלים מזיהומים ונגיפים שונים.

לסיום הרחיב ד"ר ג'וש שרודר, אורתופד בכיר בבית החולים הדסה על האתגרים שנתקלים בהם הצוותים הרפואיים במהלך הטיסות, ועל המורכבות הכפולה בטיפול בחולי קורונה מוטסים, שהגישה אליהם דרך האינקובטור מוגבלת יותר, דורשת דיוק יתר, אך לדבריו "הטכנולוגיה המתפתחת נותנת מענה גם למקרים אלו".

 

 

 

קורונה אלונקה שיבא תל השומר בית חולים איכילוב טיסה רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד