ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חוצה מגזרים

נלחמים בקורונה: שיתוף הפעולה בין היהודים המוסלמים הדרוזים והנוצרים

בימים האחרונים הוקמו מרכזי שליטה להתמודדות עם נגיף הקורונה בערים ירכא ודיר א'סד בהם קיים אחוז תחלואה גבוה • אמש (ב') נערך סיור מיוחד עם השר לנושאים חברתיים מפקד מחוז הצפון, שייח'ים ובכירים נוספים במטרה למצוא דרכים לייעול שגרת הקורונה בערים המוכות

נלחמים בקורונה: שיתוף הפעולה בין היהודים המוסלמים הדרוזים והנוצרים
תושבים בירכא, אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, ערך אתמול (שני) סיור במרכזי השליטה לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה בירכא, ובדיר אל אסד. הסיור התקיים יחד עם מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אל"מ גיא ברגר, ראש המועצה הממונה בירכא, אלי רגב, השייח׳ ואאיל מועדי, ראש המועצה המקומית דיר אל אסד, אחמד דבאח ובכירים נוספים.

מרכזי שליטה המשותפים לפיקוד העורף, משטרת ישראל, קופות החולים, מד"א, הנהגת היישובים, משרד הבריאות וגורמים נוספים, הוקמו בימים האחרונים בעקבות העלייה בתחלואה ביישובים, על מנת לבלום את התפשטות התחלואה.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון אמר במהלך הסיור כי "מדינת ישראל אינה יכולה להיות סגורה עד שהקורונה תחלוף. ישנן השלכות חמורות מאד בסגר שעלולות לעלות אף בחיי אדם, ועל כן צריך למצוא את הנתיב הנכון לתפקוד לפחות בשנה הקרובה. ירכא, דיר אל אסד ושאר היישובים בסביבה צריכים ללמוד לחיות עם הקורונה ולאפשר את המסחר, החינוך ושאר השירותים, עם הרגלים בריאים תוך שמירה קפדנית על ההנחיות. יש לנו כאן שותפות גורל בין כלל הקהילות והדתות – דרוזים, מוסלמים, נוצרים ויהודים.

בקורונה, הגיבורים האמיתיים הם אנשי פיקוד העורף, שלקחו את האחריות על האירוע ופועלים מאז במסירות נפש. זה אינו מובן מאילו שהמדינה נשענת על הצבא שרק לו יש את היכולות הביצועיות והארגוניות לטפל במצב החירום שאנו נמצאים בו. אנו צריכים להמשיך לעבוד יחד עם כלל הגורמים – אנשי משרד הבריאות, מד"א, קופות החולים, משטרה וכמובן ההנהגה המקומית, בכדי לאפשר את בלימת המגפה יחד עם שמירה על קיום אורח חיים בשגרת קורונה".

מפקד מחוז צפון של פיקוד העורף, אל"ם גיא ברגר ציין כי "פיקוד העורף פועל בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות, משטרת ישראל ומשרדי הממשלה על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ולאפשר שגרת חיים תקינה לאזרחים. המצב הנוכחי בירכא דורש מספר מאמצים אותם אנו מובילים בתיאום מלא עם הרשות בניהם חמ״ל משותף לכלל הגופים בהובלת הרשות שהוקם לפני 10 ימים, ביצוע פעולות הסברה מקיפות, הוצאת חולים למלונות, סיוע בתווי קניה לחולים והקמת מרכז היבדק וסע בעיר. הפעולות האלו כבר מראות סימנים ראשונים ובמסגרתן ניתן לראות את הבנת האחריות האישית של האזרחים ואת הירתמות הקהילה למנוע את התפשטות הנגיף. ביחד ננצח את נגיף הקורונה".

יו"ר המועצה הממונה בירכא, אלי רגב ציין ש"חמ"ל הקורונה מתכנס בירכא בכל יום להערכת מצב עם כל הגורמים ובניהם פיקוד העורף, משטרה, השייח, אנשי העסקים ובכירי המועצה. ננקטים כל הצעדים ובניהם אכיפה מוגברת, מאמצי הסברה להוצאת חולים למלונית בנהריה. פתיחת דרייב אין. משבת עד היום נבדקו כ-1,000 איש ויחד עם בדיקות קופות חולים בצענו במשך 10 ימים 3,000 בדיקות. כמו כן, בהנחיית השיח נסגרו בתי תפילה ובוטלו חתונות. נמשיך את האכיפה המוגברת, המטרה שלנו כעת היא לפתוח את מערכת החינוך בתחילת ספטמבר בצורה תקינה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנחנו מרגישים שיפור רב בהענות הציבור להנחיות ועם זאת נמשיך את האכיפה המוגברת יחד עם כל הגורמים".

ראש המועצה המקומית, דיר אל אסד, אחמד דבאח, אמר: "ברצוני להודות לך כבוד השר ולכל משרדי הממשלה על העזרה בטיפול בתחלואת הקורונה בכפר דיר אל אסד. אני רוצה להוקיר ולהודות לכל אחת ואחד על העזרה, הטיפול המקצועי לאורך כל הדרך בגל הראשון, ובגל השני. על ההתמודדות בנגיף, מועצה מקומית דיר אל אסד הפעילה מוקד חירום מהיום הראשון להתפרצות הנגיף בשיתוף פיקוד העורף, והמשימה חולקה על וועדות שונות שמורכבות מעובדי המועצה ומתנדבים, וועדה רפואית, טיפול באוכלוסייה, משפט , לוגיסטיקה וחלוקת מזון, טיפול בקשישים וחולים כרונים. יש לציין שמועצה מקומית דיר אל אסד הצליחה ובגדול במניעת התפרצות הנגיף והייתה חודשיים ללא חולים, עד התפרצות הגל השני שהתחיל בחג אלאדחא ובחתונות. דיר אל אסד היום עם כ 76 חולים, חלק מהם בבתי מלון וחלק בהחלמה ביתית".

קורונה ירכא דיר אל אסד פיקוד צפון מיכאל ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד